Provident Polska SA

05.09.2017

Etyka – klucz do sukcesu w biznesie

Podnoszenie świadomości pracowników w zakresie wartości etycznych, którymi kieruje się firma, to jedno z kluczowych zadań, jakie stoją przed każdą odpowiedzialną organizacją. International Personal Finance, właściciel największej firmy pożyczkowej na polskim rynku Provident Polska, już czwarty rok z rzędu organizuje Tydzień Etyczny, który ma na celu promowanie najlepszych praktyk etycznych w biznesie.

IPF to brytyjska firma działająca na rynku finansowym, na którym etyka jest szczególnie ważna. Spółka udziela pożyczek gotówkowych w 11 krajach – w niektórych, jak np. w Polsce, zarówno za pośrednictwem doradców klienta, jak i przez internet, w innych tylko online. Strategicznym celem spółki jest budowa długotrwałych relacji zarówno z klientami, jak i pracownikami. Osiągnięcie go bez stosowania się do takich zasad jak poszanowanie drugiego człowieka, pomaganie mu w trudnych sytuacjach czy jasne, transparentne warunki współpracy jest niemożliwe. Dlatego etyka jest dla firmy tak istotna.

Międzynarodowy Tydzień Etyczny jest ważnym wydarzeniem w kalendarzu naszej firmy, ponieważ przypomina wszystkim naszym pracownikom, że w podejmowaniu biznesowych decyzji powinni zawsze kierować się przede wszystkim etyką. Wierzymy, że prowadzenie działalności w odpowiedzialny i transparentny sposób oraz zachowywanie wysokich standardów etycznych wyróżnia naszą firmę i zapewnia jej możliwość budowania silnego i zrównoważonego biznesu – mówi Gerard Ryan, CEO International Personal Finance.

Odpowiedzialny biznes

Doskonałym przykładem tego, że tylko działając etycznie, można osiągnąć długoterminowy sukces, jest należący do IPF Provident Polska. Firma obchodzi w tym roku 20-lecie działalności i może poszczycić się pozycją niekwestionowanego lidera na polskim rynku firm udzielających pożyczek pozabankowych. Co roku z jej usług korzysta ok. 700 tysięcy klientów.

Pracownicy i doradcy klienta związani z Providentem regularnie są szkoleni z zakresu odpowiedzialnego i etycznego działania w biznesie. Odnosi się to zarówno do relacji z klientami czy partnerami biznesowymi, jak i procedur wewnątrz firmy.

- Model biznesowy Providenta opiera się na zasadzie odpowiedzialnego pożyczania. Od doradców wymagamy w pierwszej kolejności uczciwości i rzetelności, a dopiero później skuteczności. Budując długoterminową strategię rozwoju firmy, najważniejsza jest dla nas reputacja - podkreśla Agnieszka Kłos, członek zarządu i dyrektor sprzedaży w Provident Polska.

W tym roku Tydzień Etyki w Grupie IPF potrwa od 4 do 8 września. Pierwszego dnia pracownicy z 11 krajów, w których działa spółka, wzięli udział w webcaście z prezesem Gerardem Ryanem, w trakcie którego odpowiedział on na pytania związane z wartościami firmy oraz dylematami etycznymi, które mogą najczęściej wystąpić podczas pracy w firmie. W kolejnych dniach zostaną zorganizowane liczne konkursy dla pracowników promujące zachowania etyczne w biznesie. Będą oni mogli także zapoznać się z artykułami i filmikami promującymi wartości firmy oraz wezmą udział w szkoleniu e-learningowym z zakresu etyki. W każdym kraju zostaną wyłonieni Bohaterowie Etyki, czyli pracownicy, którzy swoimi postawami dają innym dobry przykład.

Dodatkowe informacje:

Karolina Łuczak
Provident Polska
e-mail: karolina.luczak@provident.pl
tel.: + 48 22 455 48 39