Komunikaty prasowe

Odpowiedzialny biznes
12 mar 2015, 07:41

Provident pierwszą firmą finansową w Radzie Reklamy

Provident Polska jako pierwsza firma sektora finansowego została sygnatariuszem Kodeksu Etyki Reklamy i tym samym poddaje swoje reklamy pod ocenę Rady Reklamy. Efektem współpracy będzie również kodeks, który nakreśli reguły przekazów reklamowych produktów finansowych.

  • Na polskim rynku pojawia się coraz więcej skomplikowanych produktów finansowych.
  • Reklama jest często pierwszym kontaktem klienta z produktem, dlatego przekaz powinien być zrozumiały i prosty w odbiorze.
  • Provident jako pierwsza firma finansowa na polskim rynku podda swoje reklamy audytowi Rady Reklamy.
  • Provident wspólnie z Radą Reklamy rozpocznie prace nad Kodeksem Etyki Reklamy Branży Finansowej. Do współpracy zaprasza wszystkie zainteresowane firmy oraz instytucje.

Na rynku codziennie pojawiają się nowe oferty produktów finansowych. Występują one w różnych wariantach i modyfikacjach. Produkty te są jednak z reguły skomplikowane i przez to mogą być niezrozumiałe dla odbiorcy. Często nawet niuanse powodują, że klient nie do końca bywa świadomy wyboru oferty. Dlatego ważne jest, żeby komunikat płynący z reklamy był jednoznaczny i przejrzysty. Provident Polska, jako pierwsza firma sektora finansowego dołączyła do Rady Reklamy i wyszła z propozycją wypracowania jasnych i konkretnych zasad, według których powinny być tworzone reklamy branży finansowej.

Reklama to często pierwszy kontakt klienta z produktem, dlatego tym bardziej ważne jest, żeby taki przekaz był jasny i zrozumiały w odbiorze – mówi Jacek Barankiewicz, Prezes Zarządu Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy. Szczególnie w przypadku produktów finansowych, które z jednej strony bywają bardzo skomplikowane, a z drugiej mają charakter niezwykle istotny dla klientów,  dbanie o przystępność i przejrzystość informacji jest absolutnie kluczowa. Produkt finansowy powinien być prosty w konstrukcji i jasny w zrozumieniu. Cieszymy się, że Provident dołączył do Rady Reklamy, dzięki czemu będziemy mogli rozpocząć prace nad kodyfikacją w tym zakresie – dodaje Jacek Barankiewicz.

Provident będąc jednym z największych reklamodawców sektora finansowego, został sygnatariuszem Rady Reklamy i tym samym od tej pory każdy przekaz reklamowy firmy zostanie poddany ocenie. Zatwierdzone przez Komisję Etyki Reklamy spoty otrzymają certyfikat oraz zielone światło do publikacji. To jeden z pierwszych kroków podjętych w kierunku samoregulacji rynku produktów finansowych. Firma zaprasza również inne firmy z sektora finansowego do prac nad wypracowaniem standardów dla branży.

Myślenie o biznesie przez pryzmat etyki jest jednym z kluczowych filarów działalności Providenta. Jako sygnatariusz organizacji sami poddajemy swoje reklamy niezależnemu audytowi, który sprawdza, czy są one zrozumiałe dla konsumenta – mówi Katarzyna Szerling, Dyrektor Pionu Marketingu Provident Polska. Ponadto będziemy pracowali nad osobnym kodeksem dla całej branży, dlatego zapraszamy wszystkie firmy i organizacje zainteresowane współpracą do podnoszenia standardów na rynku finansowym.  Zależy nam, aby efektem naszych wysiłków było powstanie Kodektu Etyki Reklamy Branży Finansowej – podkreśla.

Jak podaje Instytut Monitorowania Mediów wydatki reklamowe instytucji finansowych w czwartym kwartale 2014 wyniosły łącznie prawie 433 mln zł. W porównaniu z trzecim kwartałem ubiegłego roku, wartość reklamy wzrosła aż o 97 mln zł.

Komentarze obu stron są dostępne pod poniższym linkiem:

http://www.biznes.newseria.pl/news/provident_chce_opracowania,p915542051

Pliki do pobrania

Kontakt dla mediów

Zdjęcie Karolina Łuczak

Karolina Łuczak

Dyrektorka Biura Prasowego i Komunikacji Wewnętrznej, Rzeczniczka Prasowa