Komunikaty prasowe

Barometr Providenta
18 gru 2015, 09:31

Co drugi Polak zrealizował w 2015 roku swoje dodatkowe cele

Jak wynika z Barometru Providenta obecny rok możemy zaliczyć do udanych. Ponad 50 proc. Polaków przyznaje, że zrealizowało zakładane na ten rok cele. A przyszły rok będzie jeszcze lepszy.

Koniec roku jest czasem refleksji i podsumowań podjętych działań oraz planów na nowy rok. Według Barometru Providenta – cyklicznego badania opinii realizowanego przez agencję badawczą PBS – ponad połowa Polaków (52 proc.) przyznaje, że zrealizowało w zadawalającym stopniu cele stawiane na 2015 rok. To o ponad 10 proc. więcej, niż w badaniu z końca 2014 roku.

W porównaniu do poprzedniego roku, więcej Polaków, optymistycznie patrzy na nadchodzące dwanaście miesięcy. 40 proc. respondentów przyznało, że przyszły rok będzie lepszy od obecnego. To oznacza wzrost, biorąc pod uwagę, że w poprzednim roku odsetek ten wynosił 30 proc. 48 proc. uważa, że nic się nie zmieni, a 13 proc. obawia się, że 2016 rok będzie gorszy. 

Nic tak nie motywuje, jak osiągnięte sukcesy. Dlatego wyższa ocena stopnia realizacji celów na 2015 rok pozwala z większym zaufaniem oczekiwać, że prognozy poprawy sytuacji w 2016 roku się sprawdzą ocenia Przemysław Kasza z działu badań Provident Polska

Warto stawiać sobie dodatkowe cele na przyszły rok – jak widać już ponad połowa Polaków osiąga sukces w ich realizacji.

Stawiając sobie cele do realizacji warto być sprytnym. Zaplanujmy ich realizację tak, aby w miarę szybko osiągnąć pierwszy sukces. Planując udział w maratonach zaplanuj, że przez pierwsze 3 tygodnie będziesz regularnie wychodzić na 30 minutowy spacer. Ten przykład dobrze pokazuje, jak sprytnie planować dochodzenie do upragnionych celów – radzi Karolina Łuczak, Kierownik ds. Komunikacji w Provident Polska.

Patrzymy z optymizmem w przyszłość

Każdego roku wyznaczamy sobie nowe cele do zrealizowania. Jak wynika z badania, 11 proc. Polaków planuje, że w przyszłym roku będzie prowadziło zdrowszy tryb życia, a blisko 9 proc. myśli o zmianie obecnej sytuacji zawodowej. 7 proc. badanych przyznaje również, że przeznaczy więcej czasu dla rodziny. Remont mieszkania lub domu zaplanowało 6 proc., a tylko 5 proc. myśli o przyszłorocznych podróżach. Ponad 16 proc. natomiast ma niesprecyzowane plany na nadchodzący 2016 rok.

Porównując wyniki badania rok do roku zaobserwowaliśmy ciekawą tendencję: wyznaczając sobie dodatkowe cele bardziej koncentrujemy się na sobie i dobrostanie swojego otoczenia, niż na uzupełniniu materialnych braków – mówi Przemysław Kasza. I dodaje – być może jest to kolejny sygnał tego, że coraz bliżej nam do krajów rozwiniętych gospodarczo niż do krajów na dorobku, w których priorytetem jest nadgonienie konsumpcji.

O Barometrze Providenta

„Barometr Providenta” to cykliczne badanie Polaków, które pozwala na lepsze zrozumienie zachowań i decyzji finansowych konsumentów. Badanie zrealizował PBS w dniach 27-29.11.2015 r. na ogólnopolskiej próbie n=979 Polaków w wieku 18+.

Pliki do pobrania

Kontakt dla mediów

Zdjęcie Karolina Łuczak

Karolina Łuczak

Dyrektorka Biura Prasowego i Komunikacji Wewnętrznej, Rzeczniczka Prasowa