Komunikaty prasowe

Barometr Providenta
08 lut 2016, 08:47

Walentynki kolejną pozycją w budżecie

Walentynki na stałe zagościły nie tylko do naszego świątecznego kalendarza, ale także portfela. Według Barometru Providenta, średnio na ten cel zamierzamy w tym roku wydać 100 zł.

Choć zwyczaj obchodzenia Walentynek przywędrował do nas z Zachodu dopiero pod koniec XX wieku, cieszy się on popularnością i zdobywa nowych sympatyków. Jak wynika z Barometru Providenta – cyklicznego badania Polaków, 58 proc. osób będących w stałym związku, planuje świętować Walentynki, obdarowując ukochaną osobę upominkiem, lub organizując tego dnia romantyczną atrakcję. Dla młodych to ważna okazja do okazywania sobie uczuć.

Zauważyć można, że cenią to święto w równym stopniu kawalerowie i panny, jak również pozostający w związku małżeńskim. Świadczyć to może o tym, że ta okazja wykorzystywana jest zarówno do wzbudzenia zainteresowania potencjalnego partnera, jak i pielęgnowania uczuć osób w stałych związkach mówi Karolina Łuczak, Kierownik ds. Komunikacji w Provident Polska.

Jednak, jak pokazują badania dla 50 proc. Polaków Walentynki nie są ważnym świętem. Taka opinia przeważa wśród osób w wieku powyżej 40 lat oraz osób rozwiedzionych.

Bycie romantycznym kosztowniejsze dla panów

Według badania prawie połowa Polaków przeznaczy na ten cel więcej niż 100 zł. Osoba posiadająca stałego partnera na walentynkowe atrakcje planuje przeznaczyć blisko 107 zł. Warto przy tym zauważyć, że mężczyźni wydadzą średnio o 10 proc. więcej niż kobiety.

Na szerszy gest zdobędzie się tylko 2 proc. badanych – z myślą o swojej sympatii zamierzają wydać 500 zł lub więcej. Dotyczy to przede wszystkim relacji osób w wieku powyżej 40 lat, które pragną przeżyć drugą młodość w kolejnym związku dodaje Przemysław Kasza z działu badań Provident Polska.

O Barometrze Providenta

„Barometr Providenta” to cykliczne badanie Polaków, które pozwala na lepsze zrozumienie zachowań i decyzji finansowych konsumentów. Badanie zrealizował PBS w dniach 22-24.01.2016 r. na ogólnopolskiej próbie n=1000 Polaków w wieku 15+.

Pliki do pobrania

Kontakt dla mediów

Zdjęcie Karolina Łuczak

Karolina Łuczak

Dyrektorka Biura Prasowego i Komunikacji Wewnętrznej, Rzeczniczka Prasowa