Komunikaty prasowe

Pozostałe informacje
Informacje biznesowe
10 mar 2016, 07:00

Hybryda online i offline przyszłością rynku pożyczkowego

Wielokanałowość i wieloproduktowość przy umiejętnym połączeniu narzędzi internetowych oraz kontaktu bezpośredniego to strategia Providenta na umocnienie pozycji lidera rynku pożyczkowego w Polsce.

Przez wiele lat rynek pożyczek pozabankowych w dużej mierze budowany był na jednym produkcie, opartym na ludziach i relacjach. Dzięki niemu przez blisko dwie dekady obecności na polskim rynku Provident stał się największą firmą pożyczkową. Jednocześnie rewolucja technologiczna przyczyniła się do powstania w ostatnich latach firm oferujących pożyczki online, które po okresie dynamicznego wzrostu wchodzą obecnie w okres stabilizacji. Dla Providenta jest to moment na umocnienie pozycji lidera poprzez dywersyfikację produktową i kanałów sprzedaży.    

Silna konkurencja na rynku pożyczek pozabankowych przyczyniła się do wzmocnienia tego sektora. Rozwój oferty produktowej, kanałów sprzedaży i dotarcie do nowych grup klientów to zasługa konkurujących ze sobą firm. Sytuację na rynku pożyczkowym można porównać do tej w sporcie – stajesz się lepszy tylko wtedy, gdy grasz z dobrymi zawodnikami mówi David Parkinson, Prezes Zarządu Provident Polska.

Provident full serivce

W ocenie Providenta przyszłością rynku pożyczkowego jest szeroka oferta produktowa dostępna poprzez różne kanały, zarówno internetowy jak i tradycyjny. Dzięki zastosowaniu działań hybrydowych firma jest w stanie dotrzeć z dopasowaną ofertą do najszerszej grupy klientów na rynku.

Potwierdzają to dane – rocznie przedstawiciele Providenta spotykają się z klientami 40 milionów razy, a strona www ma 5 milionów odsłon. Codziennie dla firmy pracuje 8 tys. agentów. Dodatkowo nawet 1000 osób może w niedługim czasie trafić do zespołu doradców współpracujących z firmą. Dodając do tego świadomość marki na poziomie 89 proc., doskonałą wiedzę firmy na temat zachowań konsumentów oraz wysoki odsetek klientów powracających, zaoferowanie klientom pożyczki internetowej jest naturalnym kierunkiem rozwoju.

W tej chwili większość, bo ponad 50 proc. potencjalnych klientów pozyskujemy dzięki naszej stronie internetowej. Dlatego dla tych, którzy cenią sobie swobodę oferujemy pożyczkę w całości dostępną online. Kluczowymi dla naszego biznesu pozostaje też ponad 800 tys. klientów korzystających z obsługi domowej, dla których kontakt z doradcą jest wartością dodaną. Z kolei dla klientów, którzy potrzebują wsparcia przy wyborze optymalnego rozwiązania nawiązaliśmy współpracę z sieciami brokerskimi. Obecnie oferta Providenta jest dostępna w ponad 1000 placówkach partnerskich – mówi Agnieszka Kłos, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu.

Wierzymy w Twój plan

Wizualnym przejawem zmian i rozwoju biznesu jest odświeżone logo. Dlatego też rebranding nie ogranicza się tylko do nowych kolorów.

Nowe logo to symbol zmian oraz podejścia, jakie kształtowało się w Providencie przez ostatnie kilka lat. Rozwinęliśmy nowe kanały sprzedaży, rozbudowaliśmy portfolio produktowe, dopasowane do nowych oczekiwań klientów. Przyszedł również czas na odświeżenie wizerunkumówi Katarzyna Szerling, członek zarządu, Dyrektor Pionu Marketingu Provident Polska.

Elementem rebrandingu jest także nowa platforma komunikacyjna. Poprzez hasło „Wierzymy w Twój plan” firma chce przekazać klientom, zarówno obecnym, jak i przyszłym, że jest świadoma ich marzeń i codziennych wyzwań, a także przekonana o ich rozsądku przy podejmowaniu decyzji finansowych

 W ciągu ostatnich kilku lat na rynku pożyczkowym w Polsce zaszło wiele zmian. Każdy dzień przynosi pomysły i rozwiązania, także technologiczne – dzięki konkurencji kolejne grupy klientów mogą korzystać z nowych produktów. Nowe logo Providenta to odzwierciedlenie modernizacji naszego biznesu i inwestycja pozwalająca w pełni wykorzystać możliwości, które daje nam innowacyjne podejście podsumowuje David Parkinson.

Pliki do pobrania

Kontakt dla mediów

Zdjęcie Karolina Łuczak

Karolina Łuczak

Dyrektorka Biura Prasowego i Komunikacji Wewnętrznej, Rzeczniczka Prasowa