Komunikaty prasowe

Odpowiedzialny biznes
Pozostałe informacje
Barometr Providenta
13 maj 2016, 12:57

15 maja – Międzynarodowy Dzień Rodzin

15 maja na całym świecie obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Rodzin. To święto służy zwróceniu uwagi społeczeństw na niezwykle istotną rolę, jaką pełni rodzina. To także okazja do refleksji, ile czasu spędzamy z najbliższymi nam osobami.

Międzynarodowy Dzień Rodzin został ustanowiony 20 września 1993 roku przez Organizację Narodów Zjednoczonych. Jego głównym celem jest podkreślenie wartości rodziny oraz zwrócenie uwagi na jej potrzeby i problemy, z jakimi się boryka.

Z badań Barometr Providenta wynika, że Polacy coraz mocniej doceniają czas spędzony z najbliższymi. 28 proc. Polaków posiadających dzieci przyznaje, że poświęca im za mało czasu. To jednak o 6 proc. więcej niż w 2015 roku. Zmiana ta wynika z tego, że to mężczyźni zmienili swoje podejście. W ubiegłym roku tylko 27 proc. ojców przyznało, że chce poświęcić więcej czasu dzieciom i rodzinie. W tym roku odsetek ten wzrósł aż o 10 punktów proc. i wynosi 37 proc.

Naszą uwagę zwrócił fakt, że w tym roku to mężczyźni mocniej akcentują swoją potrzebę spędzania czasu z dziećmi. Deklarują, że chcieliby poświęcać więcej czasu rodzinie. Mamy nadzieję, że jest to skuteczność edukacji dotyczącej ojcostwa, a nie tylko fakt generalnego skrócenia czasu dostępnego dla rodziny – mówi Karolina Łuczak, Kierownik ds. Komunikacji w Provident Polska.

W przypadku kobiet, udział tych deklaracji nie zmienił się i wynosi ok. 20 proc. Dodatkowo 26 proc. badanych odpowiedziało, że gdyby mogło coś zmienić, chciałoby żeby partner lub partnerka więcej czasu poświęcali dzieciom i rodzinie. To o 8 proc. więcej, niż w ubiegłym roku.

Międzynarodowy Dzień Rodzin jest więc okazją, do zastanowienia się, jak udaje nam się zachować równowagę między czasem poświęcanym obowiązkom, a tym, który spędzamy z rodziną.

O Barometrze Providenta

„Barometr Providenta” to cykliczne badanie Polaków, które pozwala na lepsze zrozumienie zachowań i decyzji finansowych konsumentów. Badanie zrealizował PBS w dniach 08-10.04.2016 r. na ogólnopolskiej próbie n=1000 Polaków w wieku 15+.

Pliki do pobrania

Kontakt dla mediów

Zdjęcie Karolina Łuczak

Karolina Łuczak

Dyrektorka Biura Prasowego i Komunikacji Wewnętrznej, Rzeczniczka Prasowa