Komunikaty prasowe

Odpowiedzialny biznes
17 paź 2016, 12:05

Sprzedaż bezpośrednia to ważny segment rynku finansowego

17 października to Dzień Sprzedaży Bezpośredniej przeznaczony osobom oferującym towary i usługi bezpośrednio klientom. To ważny segment rynku finansowego, a Polacy wciąż doceniają jego zalety.

Rozwój usług online sprawia, że znaczna część sprzedaży przenosi się do internetu. Wciąż jednak pozostają osoby, dla których tradycyjny model sprzedaży bezpośredniej jest bliższy niż e-handel. Tak jest np. na rynku finansowym, gdzie model biznesowy oparty na bezpośrednim kontakcie z klientem jest wciąż popularny. 

Etyka jest najważniejsza

Wielu konsumentów ceni sobie fakt, że doradca przychodzi do nich, dysponuje wyczerpującą wiedzą o produkcie i pozwala w przemyślany sposób i bez nadmiernego pośpiechu podjąć decyzję o skorzystaniu z oferty. Ponadto część osób w Polsce wciąż nie posiada dostępu do konta bankowego, co jednocześnie utrudnia im dostęp do narzędzi finansowych. Według badań NBP z 2015 roku jest to 20 proc. osób dorosłych oraz 30 proc. 18-24 latków. Osoby te nie powinny i nie mogą zostać wykluczone w dostępie do usług finansowych, a sprzedaż bezpośrednia wciąż wypełnia ten deficyt.

Agnieszka Kłos, Członkini Zarządu, Dyrektor Sprzedaży i Obsługi Klienta w Provident Polska zwraca uwagę na fakt, że decyzji o zobowiązaniu finansowym nie należy podejmować pochopnie. Część klientów ma potrzebę kontaktu bezpośredniego z przedstawicielem firmy pożyczkowej. Przed zaciągnięciem zobowiązania finansowego obydwie strony powinny poznać swoje oczekiwania i możliwości finansowe. Model biznesowy Providenta opiera się na zasadzie odpowiedzialnego pożyczania. Od doradców wymagamy w pierwszej kolejności uczciwości i rzetelności, a dopiero później skuteczności. Budując długoterminową strategię rozwoju firmy najważniejsza jest dla nas reputacja - podkreśla Agnieszka Kłos.

Szkolenia podnoszą jakość obsługi klienta

Przedstawiciele finansowi są często pierwszym kontaktem klienta z firmą, co wpływa na jej postrzeganie, np. doradcy klienta w największej firmie pożyczkowej odbywają tysiące wizyt - 800 tys. w tygodniu i 115 tys. dziennie. Dlatego przedstawiciele firm pożyczkowych powinni być dobrze przygotowani do spotkań z klientem. Każda odpowiedzialna i uczciwa firma szkoli swoich współpracowników na każdym etapie rozwoju zawodowego.

- Takie podejście powinno być oczywiste dla wszystkich podmiotów, które działają na rynku finansowym w modelu sprzedaży bezpośredniej, dlatego firmy muszą zapewniać swoim doradcom szkolenia, nie tylko te produktowe, ale np. z bezpieczeństwa osobistego, ochrony danych osobowych, praw konsumenckich, etyki i kultury osobistej – zaznacza Agnieszka Kłos z Provident Polska.

W Dniu Sprzedaży Bezpośredniej należy podkreślać, że firmy stale powinny poprawiać jakość obsługi swoich klientów, szczególnie zwracając uwagę na aspekt etyczny.

Pliki do pobrania

Kontakt dla mediów

Zdjęcie Karolina Łuczak

Karolina Łuczak

Dyrektorka Biura Prasowego i Komunikacji Wewnętrznej, Rzeczniczka Prasowa