Certyfikat „Reklamuję etycznie” dla Providenta

Drukuj

Provident Polska będzie posługiwać się znakiem „Reklamuję Etycznie” przyznawanym przez Radę Reklamy. Mogą go używać tylko te firmy, które poddały się samoregulacji i przestrzegają Kodeksu Etyki Reklamy. Ich reklamy spełniają najwyższe standardy etyczne i informacyjne, m.in. rzetelnie informują klienta o kosztach oferowanego produktu.

 

Na rynku finansowym, na którym tak ważne jest zaufanie, reklama powinna w sposób prosty i zrozumiały przekazywać, jak wygląda produkt i jakie są jego koszty – mówi Katarzyna Szerling, członek zarządu i dyrektor ds. marketingu w Provident Polska. – Z tego powodu od lat kładziemy duży nacisk na to, by klient otrzymywał rzetelną informację już na pierwszym etapie kontaktu z nami. Wpisuje się to w nasze wielowymiarowe działania na rzecz odpowiedzialnego pożyczania i zwiększania bezpieczeństwa konsumentów – dodaje. 

Provident Polska od 2015 r. jest sygnatariuszem Kodeksu Etyki Reklamy, który określa reguły przekazów reklamowych produktów i usług finansowych. Był inicjatorem grupy roboczej ds. reklamy produktów i usług finansowych przy Radzie Reklamy, do której zostały zaproszone także inne firmy i instytucje z branży finansowej.

Kodeks Etyki Reklamy kładzie nacisk na zapewnienie, by reklama nie wprowadzała w błąd i chroniła przed nieetycznym oraz nieuczciwym przekazem reklamowym. Promuje odpowiedzialne praktyki w dziedzinie reklamy i odpowiada na wyzwania stawiane przez dynamiczny rynek. Zakłada, że każdy materiał reklamowy przeznaczony do kanałów TV jest opiniowany przez Radę Reklamy pod kątem zgodności z Kodeksem Etyki Reklamy. Zgodnie z tymi wytycznymi, każda reklama telewizyjna Providenta, zanim obejrzą ją konsumenci, opiniowana jest prze Radę Reklamy.

Certyfikat „Reklamuję etycznie” to nie jedyne wyróżnienie, jakie otrzymał Provident w ostatnim czasie za swoją działalność reklamowa. Firma znalazła się w tym roku także w wąskim gronie laureatów odznaczenia „Złota mowa reklamowa” przyznawanym przez Biuro Reklamy TVP za wzorcową postawę w kształtowaniu kultury komunikacji.

Podstawowe informacje o Provident Polska SA

Provident Polska S.A jest częścią grupy finansowej International Personal Finance (IPF) notowanej na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a także – w ramach notowań równoległych – na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. IPF działa w 12 krajach na całym świecie i planuje rozwój na kolejnych rynkach. W Polsce Provident działa od 1997 roku i jest największą firmą na rynku pozabankowych pożyczek gotówkowych. Prezesem Zarządu jest Agnieszka Kłos. Provident Polska jest firmą multikanałową i multiproduktową - dociera do wszystkich grup klientów i oferuje szereg produktów: pożyczkę konsumencką (online, z obsługą domową lub samodzielną spłatą), pożyczkę konsolidacyjną, a także pożyczkę dla firm.

Jednym z filarów strategii biznesowej Providenta jest responsible lending, czyli odpowiedzialne pożyczanie. W 2014 roku Provident zaprezentował pierwszy raport społeczny na rynku pożyczkowym, w którym podsumowane zostały działania firmy w latach 2012-2013 oraz przedstawił strategię działań na kolejne lata. W 2015 i 2016 roku Provident otrzymał nagrodę Etyczna Firma przyznawaną przez dziennik „Puls Biznesu”. W 2015 roku Provident, będąc jednym z największych reklamodawców sektora finansowego, został sygnatariuszem Rady Reklamy. Firma sześciokrotnie została wyróżniona certyfikatem Top Employer (2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018).

Kontakt dla mediów

Małgorzata Domaszewicz
Małgorzata Domaszewicz
Kierownik ds. Społecznej Odpowiedzialności Biznesu
malgorzata.domaszewicz@provident.pl
Provident Polska
tel.: +48 22 455 49 28

Załączniki komunikatu