Komunikaty prasowe

Odpowiedzialny biznes
Nagrody i wyróżnienia
16 mar 2018, 07:00

Certyfikat „Reklamuję etycznie” dla Providenta

Provident Polska będzie posługiwać się znakiem „Reklamuję Etycznie” przyznawanym przez Radę Reklamy. Mogą go używać tylko te firmy, które poddały się samoregulacji i przestrzegają Kodeksu Etyki Reklamy. Ich reklamy spełniają najwyższe standardy etyczne i informacyjne, m.in. rzetelnie informują klienta o kosztach oferowanego produktu.

 

Na rynku finansowym, na którym tak ważne jest zaufanie, reklama powinna w sposób prosty i zrozumiały przekazywać, jak wygląda produkt i jakie są jego koszty – mówi Katarzyna Szerling, członek zarządu i dyrektor ds. marketingu w Provident Polska. – Z tego powodu od lat kładziemy duży nacisk na to, by klient otrzymywał rzetelną informację już na pierwszym etapie kontaktu z nami. Wpisuje się to w nasze wielowymiarowe działania na rzecz odpowiedzialnego pożyczania i zwiększania bezpieczeństwa konsumentów – dodaje. 

Provident Polska od 2015 r. jest sygnatariuszem Kodeksu Etyki Reklamy, który określa reguły przekazów reklamowych produktów i usług finansowych. Był inicjatorem grupy roboczej ds. reklamy produktów i usług finansowych przy Radzie Reklamy, do której zostały zaproszone także inne firmy i instytucje z branży finansowej.

Kodeks Etyki Reklamy kładzie nacisk na zapewnienie, by reklama nie wprowadzała w błąd i chroniła przed nieetycznym oraz nieuczciwym przekazem reklamowym. Promuje odpowiedzialne praktyki w dziedzinie reklamy i odpowiada na wyzwania stawiane przez dynamiczny rynek. Zakłada, że każdy materiał reklamowy przeznaczony do kanałów TV jest opiniowany przez Radę Reklamy pod kątem zgodności z Kodeksem Etyki Reklamy. Zgodnie z tymi wytycznymi, każda reklama telewizyjna Providenta, zanim obejrzą ją konsumenci, opiniowana jest prze Radę Reklamy.

Certyfikat „Reklamuję etycznie” to nie jedyne wyróżnienie, jakie otrzymał Provident w ostatnim czasie za swoją działalność reklamowa. Firma znalazła się w tym roku także w wąskim gronie laureatów odznaczenia „Złota mowa reklamowa” przyznawanym przez Biuro Reklamy TVP za wzorcową postawę w kształtowaniu kultury komunikacji.

Pliki do pobrania

Kontakt dla mediów

Zdjęcie Małgorzata Domaszewicz

Małgorzata Domaszewicz

Kierownik ds. Społecznej Odpowiedzialności Biznesu