Provident rozpoczyna współpracę z Fundacją Warszawski Instytut Bankowości

Drukuj

Provident Polska rozpoczyna współpracę z Fundacją Warszawski Instytut Bankowości. Zakres współpracy obejmuje odpowiedzialną edukację finansową. Pierwszym wspólnym działaniem jest projekt Warto oszczędzać.

Warto oszczędzać to inicjatywa, który promuje wiedzę o finansach, rozsądnym zarządzaniu własnym budżetem i przedsiębiorczości. – Szczególnie znaczenie ma edukacja wśród najmłodszej grupy konsumentów, która dopiero zaczyna swoją przygodę z finansami oraz wśród seniorów, dla których nowe produkty finansowe są często nie do końca niezrozumiałe. Jak wynika z naszych badań, przykładowo aż 30% osób w wieku 18-29 lat swój poziom wiedzy o finansach osobistych określa jako „raczej mały” albo „bardzo mały”. Dlatego też, w ramach realizowanych od wielu lat programów edukacyjnych powołanych z inicjatywy Związku Banków Polskich, wiele działań kierujemy właśnie do tych grup – podkreśla Waldemar Zbytek, Wiceprezes Fundacji Warszawski Instytut Bankowości działającej przy Związku Banków Polskich.

Potrzebę edukacji finansowej wśród młodszego pokolenia wyraźnie sygnalizują przeprowadzane wśród osób w wieku 15-30 „Badania Młodych”, przygotowane na zlecenie Provident Polska. Młodzi ludzie, którzy podejmują pierwsze decyzje związane z pieniędzmi, sami podkreślali, że nie mają dostatecznej wiedzy o produktach finansowych, inwestowaniu oraz pożyczaniu, a dodatkowe pieniądze w zdecydowanej większości wydaliby na konsumpcję. Bardzo rzadko ktoś planował pomnażanie swoich finansów, np. dzięki założeniu firmy. Co czwarty młody człowiek przyznał, że przeznaczyłby te pieniądze na oszczędności.

Młodzi na rynku finansowym 

Badania pokazały również, że podejście obecnych 15-30-latków do pieniędzy jest inne niż ich rodziców. – Millenialsi znacznie częściej wydają, niż oszczędzają. Takie podejście do budżetu – nastawienie na konsumpcję, brak odłożonych środków – może rodzić problemy z wygospodarowaniem pieniędzy na ważne, nieprzewidziane wydatki. O tym, że w dorosłym życiu pieniądze grają bardzo ważną rolę, młodzi przekonują się więc czasem dotkliwie, już na starcie w samodzielność – mówi Małgorzata Domaszewicz, Kierownik ds. Społecznej Odpowiedzialności Biznesu
w Provident Polska. – Dlatego tak ważne jest propagowanie wiedzy na temat odpowiedzialnego zarządzania budżetem właśnie wśród młodzieży. Współpraca z Fundacją Warszawski Instytut Bankowość to doskonała okazja, aby kontynuować nasze działania na rzecz edukacji finansowej młodych ludzi, ale także innych grup społecznych­ – podkreśla Małgorzata Domaszewicz. 

Atrakcyjnie o finansach

Niski poziom świadomości finansowej Polaków w dużej mierze wynika z niezrozumienia zagadnień związanych z ekonomią, produktami finansowymi czy zarządzaniem domowym budżetem. Autorzy projektu Warto oszczędzać wierzą jednak, że wiedzę z tego zakresu można przekazać w przystępny i interesujący dla odbiorców sposób.

- Wiemy, że aby skutecznie dotrzeć z podstawami wiedzy do młodych ludzi, trzeba im tą tematykę przedstawić w sposób atrakcyjny. Ekonomia i finanse to bardzo złożone obszary, dlatego młodzież może postrzegać je jako skomplikowane czy mało porywające, ale im szybciej nabiorą w tym zakresie właściwych nawyków tym lepiej dla przyszłości, zarówno ich samych, jak i całej gospodarki. W ramach naszego projektu wiedzę przekazujemy w sposób przystępny dla młodych. Staramy się, aby przygotowane przez nas materiały były nie tylko merytoryczne, ale także ciekawe – podkreśla Waldemar Zbytek, Wiceprezes Fundacji Warszawski Instytut Bankowości. – Nie zapominamy także o seniorach, których będziemy edukować podczas planowanego cyklu spotkań.

W ramach projektu „Warto oszczędzać” Provident Polska i Fundacja Warszawski Instytut Bankowości przewidziały działania wspierające akcję edukacyjną - szkolenia studentów I roku czy współpracę z organizacjami studenckimi. Materiały związane z projektem będą pojawiać się w mediach studenckich – czasopismach, stacjach radiowych i kanałach telewizyjnych tworzonych przez młodych ludzi dla ich rówieśników.

Warszawski Instytut Bankowości od 25 lat specjalizuje się w projektach szkoleniowych z obszaru finansów i ekonomii oraz nieustająco rozwija różnorodne, nowoczesne metody nauczania.

Provident, lider rynku pożyczkowego w Polsce, prowadzi liczne programy edukacyjne, w tym skierowany do młodych projekt coztymhajsem.pl. – rusza właśnie III edycja programu. Firma systematycznie angażuje się w działania na rzecz zwiększania świadomości finansowej konsumentów oraz propagowania idei odpowiedzialnego pożyczania. W latach 2016-2017 Provident Polska z działaniami edukacyjnymi, prowadzonymi w mediach, internecie i bezpośrednio wśród klientów, dotarł do ponad 131 tys. odbiorców.

Podstawowe informacje o Provident Polska S.A.

Provident Polska SA jest częścią grupy finansowej International Personal Finance (IPF) notowanej na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a także – w ramach notowań równoległych – na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. IPF działa w 11 krajach na całym świecie i planuje rozwój na kolejnych rynkach. W Polsce Provident działa od 1997 roku i jest największą firmą na rynku pozabankowych pożyczek gotówkowych. Prezesem zarządu jest Agnieszka Kłos.

Provident Polska jest firmą multikanałową i multiproduktową - dociera do wszystkich grup klientów i oferuje szereg produktów: pożyczkę konsumencką, dostępną w wariantach online, z obsługą domową lub samodzielną spłatą, a także pożyczkę dla firm.

Jednym z filarów strategii biznesowej Providenta jest odpowiedzialne pożyczanie. W 2018 roku Provident zaprezentował trzeci raport społeczny, w którym podsumowane zostały działania firmy w latach 2016-2017. Provident jest jedyną firmą pożyczkową, która przygotowuje raport CSR. W latach 2015, 2016 i 2018 Provident otrzymał nagrodę Etyczna Firma przyznawaną przez dziennik „Puls Biznesu”. W 2015 roku, będąc jednym z największych reklamodawców sektora finansowego, Provident został sygnatariuszem Rady Reklamy. Firma sześciokrotnie została wyróżniona certyfikatem Top Employer (w latach 2013-2018).

Podstawowe informacje o Fundacji Warszawski Instytut Bankowości

Warszawski Instytut Bankowości (WIB) od 1992 r. służy instytucjom finansowym, ich pracownikom i klientom. Jego najważniejszym zadaniem jest unowocześnianie i podnoszenie efektywności rynku usług finansowych w Polsce. Realizuje projekty związane z rozwojem nowych usług i instrumentów finansowych oraz wzmacnianiem konkurencyjności banków i innych instytucji finansowych.

Od 2016 r. realizuje jeden z największych programów edukacji finansowej w Europie - Program sektorowy „Bankowcy dla Edukacji”, którego celem jest szerzenie wśród społeczeństwa podstaw praktycznej wiedzy dotyczącej finansów, bankowości, cyberbezpieczeństwa i obrotu bezgotówkowego.

Kontakt dla mediów

Karolina Łuczak
Karolina Łuczak
Kierownik Biura Prasowego i Komunikacji Wewnętrznej
karolina.luczak@provident.pl
Provident Polska
tel.: + 48 22 455 48 39