Provident Polska Top Marką 2018

Drukuj

Provident Polska otrzymał tytuł i statuetkę Top Marka 2018, zajmując 1. miejsce wśród firm z branży pożyczkowej. To wynik unikalnego i największego badania obecności marki w mediach, przeprowadzanego przez magazyn „Press” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

W każdej z badanych kategorii o tytuł Top Marki walczyło 10 firm z poszczególnych branż, które najmocniej zarysowały swoją obecność w mediach (w prasie, TV/RTV, mediach społecznościowych i portalach internetowych). Wygrywały te firmy, o których pisano w mediach najwięcej i najlepiej. Provident znalazł się w 50 najsilniejszych medialnie marek w Polsce.

Provident Polska był także zdecydowanym liderem w swojej branży, uzyskując 69 proc. więcej publikacji niż druga marka w kategorii firm pożyczkowych, a dotarcie informacji prasowych Providenta było ponad trzykrotnie większe. Publikacje o Provident Polska najczęściej pojawiały się w social mediach (ponad połowa wszystkich publikacji) i w internecie (blisko 40 proc.).

– Ranking Top Marka prowadzony jest od kilku lat i w tym roku po raz pierwszy uwzględniono firmy z sektora pożyczkowego. Ogromnie cieszy fakt, że nasze działania zostały dostrzeżone i docenione – mówi Roman Jamiołkowski, Dyrektor  Relacji Zewnętrznych w Provident Polska. – Jesteśmy obecni na polskim rynku od blisko 21 lat. W ciągu tego czasu obsłużyliśmy ponad 4 miliony klientów. Poznajemy także zachowania finansowe Polaków poprzez cykliczne badania Barometr Providenta, które cieszą się dużym zainteresowaniem mediów, a za ich pośrednictwem, informujemy o wynikach badań całe społeczeństwo. Odpowiadamy także na potrzeby konsumentów poprzez programy edukacji finansowej, czy inicjatywy z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Wszystkie te działania odbijają się szerokim medialnym echem – dodaje.

Provident Polska prowadzi także akcje edukacyjne promujące bezpieczne i odpowiedzialne pożyczanie, angażując się, między innymi, w takie inicjatywy jak Tydzień Konsumenta czy Dzień bez długów. Dodatkowo firma prowadzi program wolontariatu pracowniczego Tak! Pomagam, a także wspiera swojego partnera – Fundację Zaczytani.org.

Top Marka 2018

Top Marka jest wspólnym projektem pomysłodawcy badania – magazynu „Press” oraz autora metodologii – PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Realizowany jest od 2007 roku. Pierwsze edycje zawierały analizę publikacji prasowych. W 2013 roku badanie poszerzono o materiały z internetu, a 2 lata później o wzmianki z serwisów społecznościowych.

Tegoroczna IX edycja badania objęła 500 marek z 50 branż najczęściej pojawiających się w mediach. Przeanalizowano 52 miliony informacji zamieszczonych w prasie, internecie i social mediach opublikowanych od 1 lipca 2017 roku do 30 czerwca 2018 roku. W kolejnym etapie przeanalizowano materiały dotyczące każdej z tych marek. Wartością decydującą o miejscu w rankingu jest siła marki zależna od liczby publikacji, wskaźnika dotarcia informacji i indeksu sentymentu – współczynnika odzwierciedlającego udział publikacji pozytywnych, neutralnych i negatywnych w całości przekazu o marce. Pozytywny wydźwięk wzmianek zwiększał siłę medialną.

Badanie Top Marka pozwala analizowanym markom porównać się na tle bezpośredniej konkurencji i innych branż, a także daje im możliwość analizy i modyfikowania strategii komunikacji.

 

Podstawowe informacje o Provident Polska S.A.

Provident Polska SA jest częścią grupy finansowej International Personal Finance (IPF) notowanej na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a także – w ramach notowań równoległych – na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. IPF działa w 11 krajach na całym świecie i planuje rozwój na kolejnych rynkach. W Polsce Provident działa od 1997 roku i jest największą firmą na rynku pozabankowych pożyczek gotówkowych. Prezesem zarządu jest Agnieszka Kłos.

Provident Polska jest firmą multikanałową i multiproduktową - dociera do wszystkich grup klientów i oferuje szereg produktów: pożyczkę konsumencką, dostępną w wariantach online, z obsługą domową lub samodzielną spłatą, a także pożyczkę dla firm.

Jednym z filarów strategii biznesowej Providenta jest odpowiedzialne pożyczanie. W 2018 roku Provident zaprezentował trzeci raport społeczny, w którym podsumowane zostały działania firmy w latach 2016-2017. Provident jest jedyną firmą pożyczkową, która przygotowuje raport CSR. W latach 2015, 2016 i 2018 Provident otrzymał nagrodę Etyczna Firma przyznawaną przez dziennik „Puls Biznesu”. W 2015 roku, będąc jednym z największych reklamodawców sektora finansowego, Provident został sygnatariuszem Rady Reklamy. Firma sześciokrotnie została wyróżniona certyfikatem Top Employer (w latach 2013-2018).

Kontakt dla mediów

Karolina Łuczak
Karolina Łuczak
Kierownik Biura Prasowego i Komunikacji Wewnętrznej
karolina.luczak@provident.pl
Provident Polska
tel.: + 48 22 455 48 39
Roman Jamiołkowski
Roman Jamiołkowski
Rzecznik Prasowy, Dyrektor Departamentu Relacji Zewnętrznych
roman.jamiolkowski@provident.pl
Provident Polska