Raport GfK

Szukaj komunikatów

Decyzje finansowe najczęściej pomaga nam podjąć… internet

Podejmując decyzje o wyborze produktów finansowych, częściej sugerujemy się informacjami znalezionymi w sieci niż opiniami rodziny i znajomych – wynika z badania przeprowadzonego przez GfK na zlecenie International Personal Finance, właściciela firmy Provident Polska. ...Czytaj dalej

Polacy rozmawiają o pieniądzach tylko z najbliższymi. A mieszkańcy innych krajów?

Co piąty dorosły Polak nie rozmawia z nikim na temat swoich zarobków, a 43 proc. jedynie z małżonkiem. A jak wypadamy na tle innych krajów? W naturze Meksykanów nie leżą rozmowy o finansach, nawet z bliskimi. ...Czytaj dalej

Pożyczać odpowiedzialnie, czyli jak?

Nie szybkość ani łatwość otrzymania pieniędzy, ale też nie RRSO czy czas trwania umowy liczą się najbardziej dla osób zaciągających pożyczki. Najważniejsze jest to, czy będzie ich stać na spłatę rat – tak odpowiedziało ponad 60 proc. klientów Providenta, którzy wzięli udział w badaniu przeprowadzonym przez firmę GfK.Czytaj dalej

Niespodziewane wydatki – jak sobie z nimi radzić?

36 proc. sięgnęłoby po pożyczkę na rynku pozabankowym, ale niewiele mniej, bo 34 proc. zwróciłoby się o pomoc do rodziny lub znajomych. Ten wynik zdecydowanie wyróżnia Polaków na tle innych krajów, np. Rumunii, Czech czy Węgier, gdzie na pomoc najbliższych mogłaby liczyć jedna czwarta respondentów. ...Czytaj dalej

Polacy – finansowi optymiści czy pesymiści?

Tylko co dwunasty Polak spodziewa się, że jego dochody w ciągu najbliższych dwóch lat się zmniejszą, zaś co piąty oczekuje poprawy – wynika z badania przeprowadzonego dla Provident Polska. Do finansowego optymizmu z pewnością jeszcze nam daleko, ale widać, że stabilny wzrost gospodarczy, rosnące płace i najniższe od lat bezrobocie sprawiają, że osób pozytywnie nastawionych do swoich przyszłych finansów jest zdecydowanie więcej niż pesymistów.Czytaj dalej

Kobiety większymi pesymistkami w sprawach finansowych

Kobiety bardziej od mężczyzn niepokoją się o finanse – wynika z badania GfK na polskich klientach Providenta. Panie martwią się m.in. o przyszłość domowych budżetów (39 proc.). Jak pokazuje badanie GfK, kobiety (39 proc.) są nieco bardziej niż mężczyźni (37 proc.) zaniepokojone rosnącymi kosztami życia. ...Czytaj dalej