Komunikaty prasowe
Warszawa, 24.04.2013 r.
Barometr Providenta: Jak Polacy o średnich i niskich dochodach planują spędzić weekend majowy?
Po wyjątkowo uciążliwej i śnieżnej zimie prawie połowa Polaków o średnich i niskich dochodach deklaruje, że chce wyjechać na długi weekend majowy. 95 proc.[1] badanych uznało, że w porównaniu z minionym rokiem odpoczynek majowy jest im bardziej potrzebny.
34 proc. ankietowanych uważa, że najlepszą formą spędzenia długiego weekendu majowego jest odpoczynek na świeżym powietrzu np. wspólny, rodzinny wyjazd na kilka dni. 28 proc. respondentów spędziłoby wolny czas, pracując w ogródku. Takim samym powodzeniem cieszą się rodzinne spacery
i organizacja spotkań towarzyskich na świeżym powietrzu np. ukochane przez Polaków wspólne grillowanie. Zdecydowanie mniej osób (14 proc.) zostałoby w domu z książką lub przed telewizorem, wybrało organizację domowych przyjęć (4 proc.) czy odwiedziny u rodziny lub znajomych (8 proc.).
Fundusze własne czy pożyczone
Ponad połowa Polaków o niskich i średnich dochodach (56 proc.) twierdzi, że organizacja upragnionego wypoczynku majowego jest wystarczającym powodem do zaciągnięcia pożyczki. Niewiele mniej niż połowa badanych (46 proc.) jest przeciwnego zdania i nie uważa, by pożyczka na ten cel była uzasadniona. Najczęściej ankietowani są skłonni pożyczyć od 500 do 1000 złotych. Prawie co piąta osoba rozważyłaby pożyczkę na wyższą kwotę - 2000 złotych lub więcej.
Pomysł na Majówkę
Tegoroczny kalendarz jest dla nas równie korzystny jak w ubiegłym roku. Wystarczy wziąć trzy dni urlopu, a w zamian otrzymamy aż 9 dni wolnego. Jak najlepiej wykorzystać ten czas? Zdaniem 49 proc. respondentów jeden dłuższy wyjazd jest lepszą formą wypoczynku niż kilka mniejszych eskapad organizowanych co weekend. Ci, którzy zostaną w domu, poświęcą swą energię na praktyczne zadania (21 proc.). 13 proc. badanych zabierze się za gruntowne sprzątanie domu, a 6 proc. podejmie się remontu mieszkania.
[1] Badanie „Barometr” przeprowadzone zostało w dniach 15-19 kwietnia na reprezentatywnej próbie 400 klientów Provident Polska 2013 metodą wywiadu telefonicznego CATI.