Komunikaty prasowe
Wprowadzenie nowego produktu do oferty Provident Polska jest konsekwencją regularnie prowadzonych przez firmę badań satysfakcji klientów. Analizy wskazały, że dla części osób wydłużony okres spłat jest bardziej komfortowym rozwiązaniem – pokrywającym się m.in. z cyklem otrzymywania wynagrodzenia.
Pożyczka miesięczna nie zalicza się do produktów finansowych określanych mianem chwilówek lub mikro pożyczek, gdzie najdłuższy czas na spłatę całości zobowiązania wraz z odsetkami i opłatami manipulacyjnymi to 30 dni.
Nasza nowa oferta oparta jest na standardowym produkcie tygodniowym, zmiana jest tylko jedna - charakteryzuje się miesięcznym systemem spłaty rat. Oferta, analogicznie do produktu tygodniowego, dostępna jest w Pakiecie Gotówka i Pakiecie Przelew. Wierzymy, że decyzja o wprowadzeniu tego produktu pozwoli nam na umocnienie pozycji lidera Provident Polska w sektorze pożyczek pozabankowych, a także umożliwi dotarcie do zupełnie nowych segmentów rynku – mówi Katarzyna Jóźwik, Dyrektor ds. Marketingu, Członek Zarządu w Provident Polska.
Każdą pożyczkę udzielamy z własnych środków, a nie tak jak banki z aktywów pozyskiwanych od klientów. Dodatkowo w odróżnieniu od innych instytucji finansowych nie stosujemy restrykcyjnej polityki spłat i w naszym koszcie pożyczki uwzględniamy drobne opóźnienia w regulowaniu kolejnych rat. Dlatego olbrzymią wagę przywiązujemy do utrzymywania stałego kontaktu z klientem, tak aby w przypadku problemów ze spłatami móc szybko wypracować konstruktywne rozwiązanie. Biorąc pod uwagę powyższe czynniki, nową ofertę będziemy początkowo kierowali wyłącznie do nowych klientów lub tych, którzy z sukcesem spłacili wcześniejsze zobowiązania w Providencie, zatrudnionych w oparciu o umowę o pracę lub posiadających emeryturę – dodaje Katarzyna Jóźwik.
Odpowiedzialne pożyczanie i większy komfort klientów
Jednym z filarów strategii biznesowej Provident Polska jest odpowiedzialne pożyczanie. Dlatego, aby zminimalizować ryzyko związane z wprowadzeniem nowego produktu firma rozszerzyła współpracę z Biurem Informacji Gospodarczej. Każdy nowy klient w trakcie procesu wnioskowania o pożyczkę będzie pytany o zgodę na sprawdzenie w BIG i w przypadku otrzymania takiej zgody firma przeanalizuje historię jego zobowiązań finansowych.
Dodatkowo Provident Polska uruchomił aplikację umożliwiającą klientowi złożenie wniosku o pożyczkę i przejście przez proces weryfikacji z poziomu strony internetowej, bez potrzeby kontaktowania się z Call Center. Wdrożenie jest częścią strategii Grupy IPF, w skład której wchodzi Provident Polska, zakładającej unowocześnienie procesu wnioskowania o pożyczkę, a także wprowadzenie jednolitych standardów i procedur na wszystkich rynkach.
Wprowadzenie możliwości wnioskowania o pożyczkę przez stronę www, jest odpowiedzią na zapotrzebowanie klientów, którzy są aktywnymi użytkownikami Internetu i pragną zminimalizować formalności do minimum. Mamy nadzieję, że rozwiązanie to, podobnie jak oferta spłat zobowiązań w systemie miesięcznym, pozwoli nam na wejście na nowe obszary rynku pożyczkowego – podsumowuje Jóźwik.