Komunikaty prasowe
Aż osiem projektów Providenta znalazło się w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Lider rynku pożyczkowego z sukcesem promuje standardy CSR w branży pozabankowej.
Rosnąca świadomość społeczna, ekologiczna oraz ekonomiczna Polaków coraz mocniej wpływa na biznes. Obecnie nie tylko dane finansowe świadczą o kondycji firmy i jej potencjale. Forum Odpowiedzialnego Biznesu zaprezentowało 13. edycję raportu promującego najlepsze praktyki i działania CSR w 2014 roku. Firma Provident Polska oferująca długoterminowe pożyczki, zaprezentowała aż osiem działań, które pozytywnie zostały ocenione przez ekspertów społecznej odpowiedzialności.
Przemyślana strategia
W 2014 roku Provident zaprezentował pierwszy raport społeczny na rynku pożyczkowym, w którym podsumowane zostały działania firmy w latach 2012-2013 oraz przedstawił strategię działań na kolejne lata. Ważnym elementem, który został uwzględniony podczas pracy nad raportem, były priorytety globalnej strategii Grupy International Personal Finance plc., do której należy Provident Polska – zrównoważony rozwój, etyka, wspieranie rodzin, odpowiedzialne pożyczanie, odpowiedzialność w łańcuchu dostaw oraz ograniczanie emisji CO2.
Podstawą naszej działalności jest odpowiedzialne i etyczne udzielanie pożyczek oraz dbanie o bezpieczeństwo finansowe naszych klientów. To podstawa do budowania z nimi długotrwałych relacji, opartych na zaufaniu i zrozumieniu potrzeb. Jesteśmy przekonani, że tylko prowadzenie działalności opartej na dialogu społecznym gwarantuje długoterminowy rozwój firmy. Raport CSR jest kolejnym krokiem do realizacji tego celu. Chcemy również, by nasi pracownicy czuli, że tworzymy dla nich przyjazne miejsce pracy, w którym chcą i mogą się rozwijać – mówi Adam Czarnecki, Specjalista ds. Społecznej Odpowiedzialności w Provident Polska.
Z myślą o pracownikach
Provident z racji biznesu opartego na relacjach, mocno inwestuje i wspiera rodziny i kwestie rodzicielskie. Każdy pracownik, któremu urodzi się dziecko otrzymuje prezent od firmy w postaci dziecięcych upominków, a dodatkowo kobiety, które udają się na urlop macierzyński, mają możliwość otrzymywania newslettera, żeby być na bieżąco z działaniami firmy.
Firma mając również świadomość, że branża finansowa od lat kojarzyła się bardziej z męską częścią rynku, bardzo mocno inwestuje w kobiety. Projekt „Provident na obcasach” to inicjatywa mentoringowo-coachingowa, która opiera się na spotkaniach, podczas których kobiety na kierowniczych stanowiskach w firmie przekazują wiedzę koleżankom z mniejszym doświadczeniem – uczą je poruszania się w świecie biznesu, zarządzania trudnymi sytuacjami, a nawet godzenia drogi do sukcesu z życiem prywatnym.
Provident wspiera nie tylko rozwój zawodowy pracownika, ale także umożliwia mu na rozwój jego prywatnych zainteresowań i integruje zespół. W ramach projektu „Pasjonaci Providenta”, powstał firmowy klub biegacza, który ma już na koncie udział w Półmaratonie.
Misja społeczna
W Provident Polska pracownicy to aktywni wolontariusze – w jednym z najwyżej ocenianych firmowych programów wolontariackich „Tak! Pomagam” zrealizowanych zostało w sumie 330 projektów, które firma wsparła ponad milionem złotych. W każdej edycji programu „Tak! Pomagam” udział bierze średnio 400 pracowników - wolontariuszy ze wszystkich polskich oddziałów, zarówno doradcy, pracownicy biurowi, jak i kadra zarządzająca. Natomiast w ramach uruchomionej w 2013 r. inicjatywy „Wokół nas”, adresowanej do mieszkańców małych miejscowości, dofinansowanie uzyskało 290 projektów o łącznej kwocie 770 tys. zł.
Pracownicy mogą realizować się również w innych inicjatywach. „Kultura dzielenia się wiedzą” jest autorskim projektem Providenta. Celem programu jest przybliżenie studentom ogólnej wiedzy biznesowej. Pracownicy firmy – eksperci w danej dziedzinie dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem zawodowym. W ramach spotkań prowadzą wykłady m.in. z: marketingu, szkoleń, komunikacji wewnętrznej, public relations, zarządzania personelem, budowania strategii organizacji oraz przygotowania do wejścia na rynek pracy.
Organizacje coraz częściej swoją uwagę kierują na ludzi oraz relacje z klientem, doceniają wpływ działań pozafinansowych na społeczeństwo oraz stawiają na promocję odpowiedzialnych standardów. Reagując na zmieniający się rynek finansowy oraz oczekiwania otoczenia, Provident Polska nieustannie rozszerza portfolio swoich dobrych praktyk, wytyczając standardy na rynku, jak i wewnątrz organizacji – dodaje Adam Czarnecki.
Po pierwsze etycznie
Provident będąc jednym z największych reklamodawców sektora finansowego, został sygnatariuszem Rady Reklamy. Od tej pory każdy przekaz reklamowy firmy zostanie poddany ocenie, a zatwierdzony przez Komisję Etyki Reklamy spoty otrzymają certyfikat oraz zielone światło do publikacji. To jeden z pierwszych kroków podjętych w kierunku samoregulacji rynku produktów finansowych.
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre Praktyki” to cykliczna publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu, która zbiera działania firm w zakresie CSR z danego roku. W ten sposób powstaje największy w Polsce (w najnowszej edycji prawie 700 praktyk) przegląd aktywności biznesu społecznie odpowiedzialnego. Praktyki w niej zawarte tworzą unikalny obraz społecznej odpowiedzialności firm w naszym kraju, uzupełniony o artykuły eksperckie, analizę mediów oraz kalendarium wydarzeń.
Ogłoszenie 13. edycji Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” miało miejsce 31 marca w Galerii Zachęta w Warszawie.
Wersja PDF raportu dostępna pod linkiem: http://odpowiedzialnybiznes.pl/publikacje/raport-odpowiedzialny-biznes-w-polsce-2014-dobre-praktyki/
Dobre Praktyki 2014.jpg
Provident_ Dobre Praktyki_informacja prasowa.doc