Komunikaty prasowe
17 listopada Provident Polska, jako jedyny przedstawiciel rynku pożyczkowego, zaprezentuje swoje działania z zakresu odpowiedzialnego biznesu na targach CSR.
Głównym hasłem tegorocznych targów jest edukacyjna działalność przedsiębiorstw oraz nowoczesne standardy raportowania. Provident podzieli się z uczestnikami targów doświadczeniami związanymi z prowadzeniem bloga coztymhajsem.pl oraz z powstaniem raportu społecznej odpowiedzialności biznesu.
Po pierwsze - raportowanie i transparentność relacji
Współcześnie przedsiębiorstwa coraz częściej prowadzą dialog ze swoimi interesariuszami: klientami, pracownikami i udziałowcami. Dzieje się tak również na rynku pożyczkowym, który ze względu na swą specyfikę w sposób szczególny powinien dbać o transparentność w obszarze budowania relacji. Takie podejście do prowadzenia biznesu jest zgodne ze strategią największej firmy pożyczkowej na rynku, która opracowała raport społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), podsumowujący działania w latach 2014-2015. To ważny czas, szczególnie ze względu na prowadzone w tym czasie prace związane z regulacją sektora.
Provident, jako lider tego sektora postanowił opisać wszelkie aktywności związane z odpowiedzialnym prowadzeniem biznesu w tym czasie. Głównymi tematami analizy są zatem działania firmy na rzecz etyki, odpowiedzialnego pożyczania oraz dialogu z interesariuszami - mówi Małgorzata Domaszewicz Koordynator działań CSR w Provident Polska.
W działaniach Provident Polska, największej firmy pożyczkowej w Polsce, etyka zajmuje kluczowe miejsce. Jest ona wpisana w globalną strategię notowanej na Giełdzie Papierów Wartościowych Grupy International Personal Finance, której Provident jest częścią. Kodeks etyczny IPF określa standardy etyczne w stosunku do wszystkich interesariuszy, w tym pracowników, doradców klienta, klientów, inwestorów, lokalnych społeczności, partnerów biznesowych i środowiska naturalnego. Warte podkreślenia jest to, że raport publikowany przez firmę Provident, jest jedynym tego typu dokumentem w Polsce stworzonym przez firmę pożyczkową.
Po drugie – edukacyjna działalność przedsiębiorstwa jako przedmiot obowiązkowy
Provident angażuje się również w akcje edukacyjne. Jedną z nich jest blog Coztymhajsem.pl. To program edukacji finansowej, który powstał z myślą o młodych ludziach, wkraczających w dorosłe życie. Główną ideą projektu jest spojrzenie na świat z ich perspektywy. Młodzi ludzie potrzebują edukacji i programów, które pomogą im odpowiedzialnie zarządzać budżetem. Nauka nie musi kojarzyć się z nudnymi lekcjami i morałami. Uczestnicy projektu Coztymhajsem.pl czasami uczą się na własnych błędach. Jednak końcowy efekt tych działań ma być jak najbardziej poważny. Pewne nawyki, zwłaszcza te związane z pieniędzmi, kształtują się na całe życie. Dlatego wierzymy, że to naprawdę wartościowa inicjatywa - podkreśla Małgorzata Domaszewicz z Provident Polska.
Z innymi działaniami, jakie prowadzi firma w obszarze CSR, będzie można zapoznać się podczas targów, które odbywają się na stadionie PGE Narodowym w Warszawie. Zapraszamy na stoisko nr 65. Mapa wystawców dostępna na stronie targów http://odpowiedzialnybiznes.pl/targicsr/wystawcy/
15133967_1572556289438048_611136047_o.jpg
15133642_1336398786394811_1247893313_o.jpg
15127393_1856353591288168_1497473343_o.jpg
Provident na Targach CSR_informacja prasowa_17_11_2016.docx