Komunikaty prasowe
International Personal Finance plc specjalizuje się w oferowaniu pożyczek konsumenckich, z których korzystają ponad 2 miliony klientów na 11 rynkach. Prowadzimy największy na świecie biznes pożyczek z obsługą domową oraz wiodącą firmę branży fintech, IPF Digital.
Najważniejsze informacje:
Przegląd wyników Grupy za III kwartał
Z powodzeniem kontynuowaliśmy realizację naszej strategii i jako Grupa osiągnęliśmy dobre wyniki za III kwartał. Wartość udzielonych pożyczek wzrosła o 6% dzięki wynikom naszych biznesów ukierunkowanych na wzrost, czyli IPF Digital i biznesu pożyczek z obsługą domową w Meksyku. Wyniki te zostały częściowo zrównoważone przez spadki na naszych ukierunkowanych na zysk europejskich rynkach z obsługą domową. W dalszym ciągu dobrze zarządzamy jakością udzielonych pożyczek oraz zbiórką a wskaźnik utraty wartości należności od klientów jako procent przychodu wzrósł od połowy roku o 0,3 p.p. do poziomu 25,2% dzięki lepszym wynikom na nowych rynkach IPF Digital.
Pożyczki z obsługą domową w Europie (Home Credit)
Nadal skupiamy się na udoskonalaniu zrównoważonego rozwoju naszych rynków z obsługą domową w Europie poprzez tworzenie bardziej nowoczesnych, wydajnych i jakościowych procesów biznesowych. Wartość udzielonych pożyczek w ujęciu rok do roku spadła o 7%, co było zgodne z naszymi oczekiwaniami. Wskaźnik utraty wartości należności od klientów jako procent przychodu w ujęciu rocznym wyniósł 17,8%, tak jak w pierwszym półroczu. Wpływ na to miała jakość portfela pożyczek, która utrzymuje się na bardzo dobrym poziomie, oraz dobre wyniki zbiórkowe osiągane przez naszych doradców i korzyści płynące z kontynuowania intensywnych działań w zakresie odzyskiwania należności.
Cały raport: International Personal Finance, Q3 2018 trading update