Komunikaty prasowe

Nagrody i wyróżnienia
07 lis 2018, 13:42

Provident Polska Top Marką 2018

Provident Polska otrzymał tytuł i statuetkę Top Marka 2018, zajmując 1. miejsce wśród firm z branży pożyczkowej. To wynik unikalnego i największego badania obecności marki w mediach, przeprowadzanego przez magazyn „Press” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

W każdej z badanych kategorii o tytuł Top Marki walczyło 10 firm z poszczególnych branż, które najmocniej zarysowały swoją obecność w mediach (w prasie, TV/RTV, mediach społecznościowych i portalach internetowych). Wygrywały te firmy, o których pisano w mediach najwięcej i najlepiej. Provident znalazł się w 50 najsilniejszych medialnie marek w Polsce.

Provident Polska był także zdecydowanym liderem w swojej branży, uzyskując 69 proc. więcej publikacji niż druga marka w kategorii firm pożyczkowych, a dotarcie informacji prasowych Providenta było ponad trzykrotnie większe. Publikacje o Provident Polska najczęściej pojawiały się w social mediach (ponad połowa wszystkich publikacji) i w internecie (blisko 40 proc.).

– Ranking Top Marka prowadzony jest od kilku lat i w tym roku po raz pierwszy uwzględniono firmy z sektora pożyczkowego. Ogromnie cieszy fakt, że nasze działania zostały dostrzeżone i docenione – mówi Roman Jamiołkowski, Dyrektor  Relacji Zewnętrznych w Provident Polska. – Jesteśmy obecni na polskim rynku od blisko 21 lat. W ciągu tego czasu obsłużyliśmy ponad 4 miliony klientów. Poznajemy także zachowania finansowe Polaków poprzez cykliczne badania Barometr Providenta, które cieszą się dużym zainteresowaniem mediów, a za ich pośrednictwem, informujemy o wynikach badań całe społeczeństwo. Odpowiadamy także na potrzeby konsumentów poprzez programy edukacji finansowej, czy inicjatywy z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Wszystkie te działania odbijają się szerokim medialnym echem – dodaje.

Provident Polska prowadzi także akcje edukacyjne promujące bezpieczne i odpowiedzialne pożyczanie, angażując się, między innymi, w takie inicjatywy jak Tydzień Konsumenta czy Dzień bez długów. Dodatkowo firma prowadzi program wolontariatu pracowniczego Tak! Pomagam, a także wspiera swojego partnera – Fundację Zaczytani.org.

Top Marka 2018

Top Marka jest wspólnym projektem pomysłodawcy badania – magazynu „Press” oraz autora metodologii – PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Realizowany jest od 2007 roku. Pierwsze edycje zawierały analizę publikacji prasowych. W 2013 roku badanie poszerzono o materiały z internetu, a 2 lata później o wzmianki z serwisów społecznościowych.

Tegoroczna IX edycja badania objęła 500 marek z 50 branż najczęściej pojawiających się w mediach. Przeanalizowano 52 miliony informacji zamieszczonych w prasie, internecie i social mediach opublikowanych od 1 lipca 2017 roku do 30 czerwca 2018 roku. W kolejnym etapie przeanalizowano materiały dotyczące każdej z tych marek. Wartością decydującą o miejscu w rankingu jest siła marki zależna od liczby publikacji, wskaźnika dotarcia informacji i indeksu sentymentu – współczynnika odzwierciedlającego udział publikacji pozytywnych, neutralnych i negatywnych w całości przekazu o marce. Pozytywny wydźwięk wzmianek zwiększał siłę medialną.

Badanie Top Marka pozwala analizowanym markom porównać się na tle bezpośredniej konkurencji i innych branż, a także daje im możliwość analizy i modyfikowania strategii komunikacji.

 

Pliki do pobrania

Kontakt dla mediów

Zdjęcie Karolina Łuczak

Karolina Łuczak

Dyrektorka Biura Prasowego i Komunikacji Wewnętrznej, Rzeczniczka Prasowa