Komunikaty prasowe
Provident Polska otrzymał nagrodę Laur Klienta Odkrycie Roku 2018 w dwóch kategoriach Najlepszy rebranding oraz Innowacyjna strategia reklamowa. Największy pożyczkodawca został doceniony za kompleksowe udoskonalenie komunikacji marketingowej i nowatorskie podejście do wyzwań stawianych przez dynamicznie zmieniający się rynek.
Tytuł Laur Klienta Odkrycie Roku przyznawany jest za produkty i usługi, które cechują się innowacyjnością lub wyróżniają się na rynku ciekawą kampanią reklamową. W tym roku Komisja Konkursowa doceniła skuteczne repozycjonowanie marki Provident Polska i wyróżniła firmę w kategoriach: Najlepszy rebranding oraz Innowacyjna strategia reklamowa.
Provident jest obecny na polskim rynku od ponad 20 lat. Pozycję lidera rynku pożyczkowego firma budowała w oparciu o model pożyczki z obsługa domową. Ten kanał sprzedaży nadal cieszy się dużą popularnością wśród tradycyjnych konsumentów. Postępująca cyfryzacja i rozwój nowych technologii spowodowały, że Provident zaktualizował swoją strategię i wprowadził ofertę dla klientów, którzy podążają za innowacyjnymi trendami.
– Przyjęliśmy strategię wieloproduktywności i wielokanałowości, która przynosi efekty. Tradycyjny kanał sprzedaży uzupełnia się z modelem online. Duża część klientów decyduje się na wzięcie pożyczki wyłącznie przez internet. Wielu szuka informacji o ofertach online, a umowę podpisuje po kontakcie z doradcą. Dzięki połączeniu kanałów sprzedaży zyskujemy klientów o różnych preferencjach zakupowych – mówi Andrzej Zackiewicz, Dyrektor Departamentu E-commerce i Komunikacji Marketingowej.
Wdrożona strategia komunikacji i nowa identyfikacja wizualna wpłynęły na zmianę postrzegania marki. Wyrazisty styl graficzny prezentuje ją jako nowoczesną i otwartą na klienta. Hasło „Wierzymy w Twój plan” w pełni oddaje podejście firmy do konsumentów, która wspiera realizację ich małych i dużych planów. Badania potwierdzają, że coraz częściej bierzemy pożyczkę, aby zrealizować bardziej aspiracyjne plany: wyjazd na wakacje, edukację dzieci, remonty.
– Idea nowej platformy komunikacyjnej jest pojemna, co pozwala uwzględnić wiele różnych rozwiązań sprzedażowych i reklamowych oraz zachować przy tym spójność wizerunku, nawet przy podziale komunikacji na różne kanały i przy założeniu rozciągnięcia jej w czasie – mówi Andrzej Zackiewicz, Dyrektor Departamentu E-commerce i Komunikacji Marketingowej.
Z badań przeprowadzonych przez GfK Polonia wynika, że rebranding i odświeżenie strategii komunikacji spowodowały zmianę w stosunku do marki Provident Polska i zwiększenie skłonności do rozważenia firmy jako pożyczkodawcy. Prawdopodobieństwo skorzystania z oferty wzrosło zdecydowanie i najsilniej nie tylko w stosunku do konkurencji, ale przede wszystkim w porównaniu z latami ubiegłymi. Według wskaźników od października 2015 do października 2016 roku (okres po rebrandingu) skłonność do rozważenia marki wzrosła o 10 punktów procentowych (według badania Provident Brand Tracking Study realizowanego przez GfK Polonia).
*************
Laur Klienta to ogólnopolski projekt, którego celem jest wyłanianie najpopularniejszych produktów, marek i usług w swoich kategoriach. Dla klientów jest doskonałym wyznacznikiem podejmowania decyzji zakupowych: wybierając produkt odznaczony Laurem Klienta, wybierasz produkt, któremu ufają inni klienci.
W ramach konkursu przyznawane są następujące wyróżnienia: złoty Laur Klienta, srebrny Laur Klienta, brązowy Laur Klienta, Grand Prix konkursu Laur Klienta, Odkrycie Roku oraz Top Marka konkursu Laur Klienta. Ze względu na swoją rozpoznawalność i efektywność marketingową godło Lauru Klienta stanowi ogromną wartość promocyjną, odzwierciedlając przy tym realne tendencje rynkowe. Godło Laur Klienta jest potwierdzeniem silnej pozycji nagradzanych marek i zbiorową formą rekomendacji klientów.
Na zdjęciu: Wyróżnienie Laur Klienta dla Provident Polska
Provident Polska_Laur Klienta Odkrycie Roku.docx