Komunikaty prasowe
Młodzi zdecydowanie bardziej wolą kupować, niż oszczędzać czy inwestować – wynika z badania przeprowadzonego dla Provident Polska. Na temat dodatkowych 20 tys. złotych wypowiedzieli się także młodzi przechodnie z Gdańska, pytani o to w sondzie przeprowadzonej przez Youtuberów z kanału Co z tym hajsem?! Na co więc wydaliby najwięcej pieniędzy?
Zdecydowanie najczęściej wśród pojawiających się odpowiedzi w badaniu Providenta były wakacje (aż 38 proc. wskazań). Co ciekawe, chętniej w podróż wybrałyby się osoby w wieku 25-30 lat, niż ich młodsi koledzy. Ci w wieku 18-24 lata, częściej wskazywali zakup samochodu lub skutera. W tych dwóch kategoriach rysuje się także wyraźny podział ze względu na płeć. Młode panie chętniej wyjechałyby na wakacje, a panowie częściej woleliby przeznaczyć ekstra środki na zakup pojazdu.
Tylko co piąty młody respondent wskazał, że gdyby dysponował 20 tys. złotych w portfelu, zdecydowaną większość tej kwoty odłożyłby na lokatę – przeznaczyłby na ten cel średnio 15 tys. złotych. 18 proc. młodych zainwestowałoby dodatkowe środki tak, by przyniosły większy zysk w przyszłości. Najrzadziej młodzi wskazywali przekazanie środków na edukację (8 proc. wskazań) czy założenie swojej firmy (7 proc.).
Na temat dodatkowych 20 tys. złotych wypowiedzieli się również młodzi, podczas sondy przeprowadzonej na ulicach Gdańska przez Yotuberów z kanału Co z tym hajsem?! Odpowiedzi były zaskakujące, choć w dużej mierze potwierdziły wyniki badań przeprowadzonych przez Providenta. Młodzi wskazywali, że wydaliby nadwyżkę w swoim budżecie na podróże lub imprezy ze znajomymi. Byli również tacy, którzy zainwestowaliby w swoje pasje – fotografowanie (kupno dobrego aparatu), muzykę (zakup fortepianu) czy elektrotechnika (nowy miernik).
Jak rozsądnie lokować takie kwoty, jak wydawać z głową i oszczędzać na spełnianie marzeń – to pytania, na które z odcinka na odcinek odpowiadają Ola, Maksym i Szymon – Youtuberzy z videobloga Co z tym hajsem?! W obliczu dziesiątek komunikatów przekazywanych młodym przez „bardziej doświadczonych” dorosłych, autorzy projektu postanowili znaleźć atrakcyjniejszy sposób na edukację finansową. Postawili na video, gdzie ma podstawie własnych sukcesów i potyczek wprowadzają odbiorców w świat gospodarowania pieniędzmi.
Na zdjęciu: Szymon z kanału Co z tym hajsem?! przeprowadzający sondę uliczną