Komunikaty prasowe

Nagrody i wyróżnienia
31 paź 2019, 11:56

Top Marka 2019: Provident najsilniejszą marką w branży pożyczkowej

Provident Polska po raz drugi otrzymał tytuł i statuetkę Top Marka, potwierdzając pozycję najsilniejszej marki polskiej branży pożyczkowej. Wyróżnienie przyznano na podstawie największego badania obecności marek w mediach, przeprowadzanego przez magazyn „Press” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Tegoroczna edycja, jest 12. odsłoną rankingu Top Marka. W tym roku zbadano aż 500 marek działających w 50 branżach. Przeanalizowano 73 mln wzmianek w prasie i internecie, które zostały opublikowane w okresie od 1 lipca 2018 do 30 czerwca 2019 roku.

Branża pożyczkowa została uwzględniona w rankingu po raz drugi. Provident utrzymał najwyższą pozycję w swojej branży, uzyskując dwukrotną przewagę nad konkurentami pod względem liczby publikacji w mediach, a także trzykrotną przewagę pod względem siły marki. Publikacje dotyczące Providenta dotarły  również do znacznie większej liczby czytelników.

- To już druga edycja Top Marki uwzględniająca firmy z naszej branży. Jesteśmy dumni, że obroniliśmy tytuł najsilniejszej marki sektora pożyczkowego -  mówi Roman Jamiołkowski, Dyrektor  Relacji Zewnętrznych w Provident Polska. – Postrzeganie legalnie działających firm pożyczkowych w ostatnim czasie uległo znacznej poprawie, m.in. dzięki wypracowaniu ogólnobranżowych standardów reklamy, wdrożeniu kodeksów dobrych praktyk, czy też wymogom stawianym przez prawo oraz samych klientów. Jako najbardziej wyrazista marka w kategorii mamy powody do satysfakcji, ale także świadomość tego, jaka ciąży na nas odpowiedzialność i ile jeszcze jest do zrobienia w kwestii poprawy wizerunku całej branży. Nad tym wciąż chcemy pracować – dodaje.

Provident Polska, prócz inicjowania działań samoregulujących branżę, włącza  się w akcje edukacyjne promujące odpowiedzialne pożyczanie. Od 4 lat prowadzi program edukacji finansowej „Co z tym hajsem!?”, w którym młodzi ludzie dzielą się doświadczeniami, jak skutecznie zarządzać domowym budżetem. Marka angażuje się również w takie inicjatywy jak Dzień Konsumenta czy Dzień bez długów. Dodatkowo firma prowadzi program wolontariatu pracowniczego Tak! Pomagam, w którym co roku bierze udział 400 osób z całej Polski, a także wspiera działania Fundacji Zaczytani.org.

Jednym z najbardziej popularnych wśród dziennikarzy projektów jest „Barometr Providenta”. To cykliczne badanie regularnie dostarcza miarodajnych informacji o zachowaniach finansowych  Polaków. Wyniki „Barometru Providenta” wielokrotnie były wykorzystywane w przekrojowych publikacjach o zarządzaniu domowym budżetem.

Top Marka

Top Marka jest wspólnym projektem pomysłodawcy badania – magazynu „Press” oraz autora metodologii – PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Realizowany jest od 2007 roku. Pierwsze edycje zawierały analizę publikacji prasowych. W 2013 roku badanie poszerzono o materiały z internetu, a 2 lata później o wzmianki z serwisów społecznościowych. Wartością decydującą o miejscu w rankingu jest siła marki zależna od liczby publikacji, wskaźnika dotarcia informacji i indeksu sentymentu – współczynnika odzwierciedlającego udział publikacji pozytywnych, neutralnych i negatywnych w całości przekazu o marce.

Pliki do pobrania

Kontakt dla mediów

Zdjęcie Karolina Łuczak

Karolina Łuczak

Kierownik Biura Prasowego i Komunikacji Wewnętrznej
Zdjęcie Magda Maślana

Magda Maślana

Ekspert ds. PR
Zdjęcie Roman Jamiołkowski

Roman Jamiołkowski

Rzecznik Prasowy, Dyrektor Departamentu Relacji Zewnętrznych