Komunikaty prasowe
W trosce o bezpieczeństwo i zdrowie doradców, zarząd Provident Polska zdecydował w niedzielę o wstrzymaniu ich wizyt w domach klientów. Pożyczkobiorcom już od kilku dni proponowana była spłata zobowiązań na konto bankowe.
– Podjęliśmy decyzję o wstrzymaniu spotkań z klientami. Zaleciliśmy naszym doradcom, by tak jak większość Polaków w tym szczególnym czasie, zostali w domu - mówi Tomasz Skiba, dyrektor ds. sprzedaży i członek zarządu w Provident Polska. – W świetle bardzo dynamicznie rozwijającej się sytuacji związanej z rozprzestrzenianiem się koronawirusa zdrowie i bezpieczeństwo zarówno naszych doradców i ich rodzin, jak również klientów jest najważniejsze – podkreśla Skiba.
Klientom, którzy do tej pory spłacali swoje zobowiązania w gotówce podczas wizyty w ich domach, Provident od kilku dni już proponował spłatę rat na konto bankowe. Normalnie oznacza to niższą prowizję dla doradców. W tych jednak wyjątkowych warunkach, zarząd Provident zdecydował, że doradcy nie stracą na tym finansowo.
Praca zdalna i środki ostrożności
Provident, który należy do brytyjskiej spółki International Personal Finance, już po pierwszych sygnałach o wystąpieniu wirusa w Europie, rozpoczął działania minimalizujące ryzyko. - W trosce o zdrowie naszych pracowników wprowadziliśmy szereg działań prewencyjnych, m.in.: ograniczyliśmy podróże służbowe pracowników. Osoby, które wracały z krajów wskazanych przez GIS, proszone były o pracę w trybie „home office”, odwołaliśmy również konferencję roczną oraz wyposażyliśmy pracowników i doradców w płyny dezynfekcyjne – wymienia Agnieszka Kłos, prezes Provident Polska. - Obecnie prawie wszyscy nasi pracownicy pracują zdalnie – dodaje.
Natychmiast po pojawieniu się w Polsce pierwszego przypadku koronawirusa, firma podjęła bardzo konkretne działania mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa klientów i doradców. Każde zgłoszenie z terenu było rozpatrywane indywidualnie przez specjalnie powołane do tego zespoły. Każdy klient lub doradca, którzy czuli się niekomfortowo, mogli zrezygnować z wizyty domowej a ratę pożyczki przekazać na specjalne konto bankowe. Z kolei pracownicy Providenta są na bieżąco informowani o działaniach podejmowanych przez specjalne zespoły wewnętrzne i zarząd firmy za pośrednictwem specjalnej zakładki w Intranecie.
***********
Podstawowe informacje o Provident Polska S.A.
Provident Polska SA jest częścią grupy finansowej International Personal Finance (IPF) notowanej na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a także – w ramach notowań równoległych – na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. IPF działa w 11 krajach na całym świecie i planuje rozwój na kolejnych rynkach. W Polsce Provident działa od 1997 roku i jest największą firmą na rynku pozabankowych pożyczek gotówkowych. Prezesem zarządu jest Agnieszka Kłos.
Provident Polska jest firmą multikanałową i multiproduktową - dociera do wszystkich grup klientów i oferuje szereg produktów: pożyczkę konsumencką, dostępną w wariantach online, z obsługą domową lub samodzielną spłatą, a także pożyczkę dla firm.
Jednym z filarów strategii biznesowej Providenta jest odpowiedzialne pożyczanie. W 2018 roku Provident zaprezentował trzeci raport społeczny, w którym podsumowane zostały działania firmy w latach 2016-2017. Provident jest jedyną firmą pożyczkową, która przygotowuje raport CSR. W latach 2015, 2016 i 2018 Provident otrzymał nagrodę Etyczna Firma przyznawaną przez dziennik „Puls Biznesu”. W 2015 roku, będąc jednym z największych reklamodawców sektora finansowego, Provident został sygnatariuszem Rady Reklamy. Firma sześciokrotnie została wyróżniona certyfikatem Top Employer (w latach 2013-2020).
Informacja prasowa Provident zawiesza wizyty domowe Doradców Klienta.docx