Komunikaty prasowe

Informacje biznesowe
18 mar 2020, 11:37

W trudnych chwilach Provident Polska pomaga swoim klientom

Provident Polska logo

Provident Polska od dawna ma w swojej ofercie udogodnienia dla klientów, którzy borykają się z trudnościami w spłacie zobowiązań pożyczkowych. W tym szczególnym czasie pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 i stanu epidemicznego na terenie całej Polski, już teraz mogą oni skorzystać m.in. z przerwy w spłacie rat pożyczki w ramach umowy pożyczki.

- W Provident Polska już wcześniej oferowaliśmy wygodne dla klienta rozwiązania, które umożliwiały odroczenie terminu spłaty raty w przypadku trudności finansowych. W związku z aktualną sytuacją, wywołaną rozprzestrzenianiem się koronawirusa, chcemy przypomnieć naszym klientom o dostępnych możliwościach – podkreśla Agnieszka Kłos, prezes Provident Polska.

Okresowa Przerwa w Spłacie to podstawowe rozwiązanie, z którego mogą skorzystać pożyczkobiorcy. Co ważne, rozwiązania te wynikają z umów pożyczek. Na wniosek, który można złożyć nawet telefonicznie za pomocą infolinii i bez żadnej dokumentacji, Provident Polska odracza termin spłaty do 4 rat tygodniowych lub jednej raty miesięcznej, w zależności od wybranego produktu.

Co z pożyczkobiorcami, którzy wykorzystali już wszystkie dostępne Okresowe Przerwy w Spłacie, a dalej borykają się z problemami ze spłatą zobowiązań? Tacy klienci mogą liczyć na rozłożenie rat. W każdym takim przypadku doradca lub konsultant indywidualnie ustala z klientem plan wyjścia z zaległości i wysokość najbliższych rat, dopasowując je do możliwości finansowych. Za opóźnienia w spłacie oraz wydłużenie okresu spłaty pożyczki nie są pobierane żadne opłaty.

Provident Polska pomaga także klientom uniknąć sytuacji, w której przejściowe problemy w spłacie pożyczki powodują wzrost zadłużenia. W przypadku pożyczki spłacanej w gotówce, nie naliczamy odsetek za opóźnienie w sytuacji, gdy klient opóźni się w spłacie należnej raty w okresie trwania pożyczki. - Najważniejsze jest dla nas, aby do każdego przypadku podejść indywidualnie oraz ustalić plan spłaty, który pozwoli klientowi na wyjście z finansowych kłopotów -  podkreśla Agnieszka Kłos.

Provident od dawna umożliwia też zakup dobrowolnego ubezpieczenia AXA, które może być pomocne w tym trudnym czasie.

Znacząca część naszych obecnych klientów jest objęta takim ubezpieczeniem. Oczywiście w czasie epidemii przede wszystkim obowiązują procedury rządowe, ale każdy z ubezpieczonych, w razie wypadku lub choroby, otrzyma od AXA pomoc. Również w wyniku zakażenia koronawirusem i konieczności hospitalizacji. Będzie to świadczenie pieniężne za pobyt w szpitalu. Z ubezpieczenia sfinansuje też zakup leków na receptę nawet do 400 zł  – dodaje prezes Provident Polska.

To najważniejsze z już istniejących rozwiązań. Warto przy okazji zaznaczyć, że Provident Polska, jako odpowiedzialny pożyczkodawca, od lat angażuje się w inicjatywy na rzecz dobrych praktyk. Dbamy, aby osoby, które otrzymują pożyczkę, miały możliwość jej spłacenia. Służą temu zarówno procedury scoringowe, jak i mechanizmy zaszyte w oferowanych produktach, umożliwiające zarządzanie płynnością finansową. W sytuacjach wyjątkowych, kierując się dobrem klienta, Provident Polska wdraża rozwiązania pozwalające uniknąć nadmiernego zadłużenia, z pomocą psychologiczną włącznie.

************

Provident Polska SA jest częścią grupy finansowej International Personal Finance (IPF) notowanej na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a także – w ramach notowań równoległych – na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. IPF działa w 11 krajach na całym świecie. W Polsce Provident działa od 1997 roku i jest największą firmą na rynku pozabankowych pożyczek gotówkowych. Prezesem zarządu jest Agnieszka Kłos.

Provident Polska jest firmą multikanałową i multiproduktową - dociera do wszystkich grup klientów i oferuje szereg produktów: pożyczkę konsumencką dostępną w wariantach online, z obsługą domową lub samodzielną spłatą, a także pożyczkę dla firm.

Jednym z filarów strategii biznesowej Providenta jest odpowiedzialne pożyczanie. W 2018 roku Provident zaprezentował trzeci raport społeczny, w którym podsumowane zostały działania firmy w latach 2016-2017. Provident jest jedyną firmą pożyczkową, która przygotowuje raport CSR. Za lata 2014, 2015 oraz 2017 i 2018 otrzymał tytuł „Etyczna Firma” przyznawany przez redakcję dziennika „Puls Biznesu”. W 2015 roku, będąc jednym z największych reklamodawców sektora finansowego, Provident został sygnatariuszem Rady Reklamy. Firma ośmiokrotnie została wyróżniona certyfikatem Top Employer (w latach 2013-2020).

Pliki do pobrania

Kontakt dla mediów

Zdjęcie Karolina Łuczak

Karolina Łuczak

Dyrektorka Biura Prasowego i Komunikacji Wewnętrznej, Rzeczniczka Prasowa