Komunikaty prasowe

Nagrody i wyróżnienia
03 lis 2020, 12:27

Provident po raz trzeci z rzędu z tytułem Top Marki

W 13. edycji Top Marki, największego badania jakościowego obecności 500 marek w mediach przeprowadzanego przez magazyn “Press” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, Provident ponownie został najsilniejszą marką w branży pożyczkowej. Wyróżniono wszechstronny wizerunek ekspercki firmy oraz jej zaangażowanie w różnorodną działalność CSR.

Już trzykrotnie branża pożyczkowa była oceniana w rankingu Top Marka i ponownie Provident został jej liderem. Zdecydowanie prowadzi w gronie 5 najlepszych firm, zarówno pod względem liczby publikacji, dotarcia do odbiorców jak i siły marki. 

- Trzecia statuetka Top Marki dla Providenta to powód do dumy i najlepszy dowód na to, że strategia komunikacyjna, którą prowadzimy jest skuteczna. Jest to tym istotniejsze obecnie, podczas pandemii. Bardzo się cieszymy, że w roku pełnym nieoczekiwanych wyzwań i wymuszonych zmian, udało nam się utrzymać skalę i jakość naszej obecności w mediach – podkreśla Karolina Łuczak, rzeczniczka Provident Polska. - Tym bardziej jest to ważne, bo zdajemy sobie sprawę, że wizerunek brandu w mediach to jeden z kluczowych elementów pozwalających ocenić potencjał, siłę i wartość marki – dodaje Karolina Łuczak.

Analitycy, którzy badali siłę marek, zwrócili szczególną uwagę na działania Provident Polska w kilku obszarach. Docenione zostały działania CSR firmy, zaangażowanie w edukację finansową, poruszanie tematyki kobiet w biznesie oraz badania Barometr Providenta, które budują wizerunek ekspertów w dziedzinie finansów.

Firma nadała nową formułę aktywności w obszarze odpowiedzialnego biznesu. Dzięki temu przeprowadzono wirtualną edycję Provident RUN, w której wzięło udział ponad 100 osób m.in. również z Wielkiej Brytanii, Węgier i Meksyku. Zebrano 20 tys. zł dla Fundacji Gajusz, która wspiera rodziny z nieuleczalnie chorymi dziećmi. Kino Objazdowe, projekt realizowany wspólnie z firmą ubezpieczeniową AXA, musiał zostać wstrzymany z powodu restrykcji sanitarnych. Niewykorzystane środki - 100 tys. zł - przeznaczono na wsparcie szpitali w miejscowościach, do których kino nie zdążyło trafić. Firma od lat prowadzi program wolontariatu pracowniczego “Tak! Pomagam”, w którym uczestniczy ponad 400 osób oraz współpracuje z fundacją Zaczytani.org.

Marka jest również obecna w dyskusjach i publikacjach dotyczących roli kobiet w biznesie, zaś prezes Provident Polska, Agnieszka Kłos-Siddiqui, jest jedną z inicjatorek oraz przewodniczącą Platformy Kobiet przy Pracodawcach RP. Wspiera ona młode kobiety na początku ich kariery, poprzez inicjatywy związane z mentoringiem i przygotowaniem zawodowym. 

Barometry Providenta są od lat cenionym przez dziennikarzy i odbiorców źródłem informacji o tym jak zmieniają się zachowania finansowe Polaków i jak wpływają na decyzje dotyczące finansów osobistych. Dają one kompleksowy wgląd w kondycję finansową gospodarstw domowych oraz sentyment klientów korzystających z różnorodnych produktów finansowych. Provident buduje również świadomość finansową Polaków poprzez cykl edukacyjny “Co z tym hajsem?!”, który w przystępny sposób uczy zarządzania domowym budżetem. 

W tegorocznej edycji Top Marki przebadano 500 firm z 50 branż. Przeanalizowano niemal 100 mln publikacji w prasie, internecie oraz w mediach społecznościowych. W ocenie wzięto pod uwagę liczbę publikacji, ich dotarcie oraz sentyment związany z daną marką.

Top Marka jest wspólnym projektem pomysłodawcy badania – magazynu „Press” oraz autora metodologii – PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Realizowany jest od 2007 roku. Pierwsze edycje zawierały analizę publikacji prasowych. W 2013 roku badanie poszerzono o materiały z internetu, a 2 lata później o wzmianki z serwisów społecznościowych. Wartością decydującą o miejscu w rankingu jest siła marki zależna od liczby publikacji, wskaźnika dotarcia informacji i indeksu sentymentu – współczynnika odzwierciedlającego udział publikacji pozytywnych, neutralnych i negatywnych w całości przekazu o marce.

************

Provident Polska SA jest częścią grupy finansowej International Personal Finance (IPF) notowanej na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a także – w ramach notowań równoległych – na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. IPF działa w 11 krajach na całym świecie. W Polsce Provident działa od 1997 roku i jest największą firmą na rynku pozabankowych pożyczek gotówkowych. Prezesem zarządu jest Agnieszka Kłos-Siddiqui.

Provident Polska jest firmą multikanałową i multiproduktową - dociera do wszystkich grup klientów i oferuje szereg produktów: pożyczkę konsumencką dostępną w wariantach online, z obsługą domową lub samodzielną spłatą, a także pożyczkę dla firm.

Jednym z filarów strategii biznesowej Providenta jest odpowiedzialne pożyczanie. W 2018 roku Provident zaprezentował trzeci raport społeczny, w którym podsumowane zostały działania firmy w latach 2016-2017. Provident jest jedyną firmą pożyczkową, która przygotowuje raport CSR. Za lata 2014, 2015 oraz 2017 i 2018 otrzymał tytuł „Etyczna Firma” przyznawany przez redakcję dziennika „Puls Biznesu”. W 2015 roku, będąc jednym z największych reklamodawców sektora finansowego, Provident został sygnatariuszem Rady Reklamy. Firma ośmiokrotnie została wyróżniona certyfikatem Top Employer (w latach 2013-2020).

Pliki do pobrania

Kontakt dla mediów

Zdjęcie Karolina Łuczak

Karolina Łuczak

Dyrektorka Biura Prasowego i Komunikacji Wewnętrznej, Rzeczniczka Prasowa