Komunikaty prasowe

Nagrody i wyróżnienia
18 lis 2020, 11:41

Provident pierwszą firmą pożyczkową z nagrodą Effie

Kampania reklamowa Providenta “Mam plan” otrzymała srebrną nagrodę w 21. edycji konkursu Effie, w którym nagradzane są najbardziej efektywne kampanie marketingowe. Jury doceniło jej skuteczność w budowaniu pozytywnego stosunku do marki oraz tworzeniu wiarygodnego wizerunku firmy. Przełożyło się to na ponad dwukrotny wzrost sumy udzielonych pożyczek w najlepszym kwartale, niemal dwukrotnie również wzrósł odsetek osób rozważających skorzystanie z jej usług.

Provident jest pierwszą firmą z branży pożyczkowej, która została laureatem srebrnej nagrody Effie, wyróżnienia przyznawanego za najbardziej efektywne kampanie marketingowe. Firma otrzymała ją za nową odsłonę kampanii “Mam plan”. Dzięki niej udało się spektakularnie zmienić stosunek do marki Provident oraz ocieplić i uwiarygodnić jej wizerunek wśród wyższego segmentu klientów. W konsekwencji, odsetek rozważających skorzystanie z usług Providenta wzrósł o 90 proc. Jednocześnie zainteresowanie marką wzrosło o 74 proc., zaś jej świadomość o niemal połowę.

- Jesteśmy dumni, że Provident jako pierwsza firma z branży pożyczkowej otrzymał to wyjątkowe wyróżnienie, jakim jest srebrna nagroda Effie. Pokazuje to, że można być skutecznym w działaniach reklamowych i marketingowych dzięki przełamywaniu utartych schematów w postrzeganiu swojej marki i wychodzenia ze swojej strefy komfortu - podkreśla Katarzyna Szerling, Członkini Zarządu Provident Polska, Dyrektorka ds. marketingu. – Dzięki kampanii „Mam plan” dwukrotnie zwiększyliśmy sumę udzielonych pożyczek w najlepszym kwartale 2019 roku. Cieszymy się również ze wzrostu wiarygodności naszej marki, co ma szczególne znaczenie dla lidera na tak trudnym i wymagającym rynku – dodaje Katarzyna Szerling.

Wyrazista i optymistyczna kampania „Mam plan” mówi o satysfakcji ze zrealizowanych planów. Jej osią jest znana piosenka, której zmienione słowa wyrażają ideę przekazu, stając się główną osią narracji i kluczowym elementem formatu komunikacji. Kampania objęła również promocję Kina Letniego, wspólnej akcji Providenta i firmy ubezpieczeniowej Axa – najdłuższego wakacyjnego festiwalu filmowego, który odwiedził najpopularniejsze polskie kurorty.

- Koncepcja oparta na przystępnej komunikacji oferty produktowej oraz dopełniona łatwo wpadającym w ucho motywem muzycznym sprawiła, że kampania stała się znakiem rozpoznawczym naszej marki. Dzięki temu konsekwentnie budowaliśmy pozytywny i angażujący sentyment do marki Providenta. Tak znaczące zmiany w nastawieniu konsumentów trwają lata, nam udało się to w ciągu kilku miesięcy - zauważa Andrzej Zackiewicz, Dyrektor Departamentu Rozwoju Marki i Sprzedaży w Kanałach Marketingowych w Provident Polska.

Kampania “Mam plan” była realizowana w 2019 r. Jej kreacją i przygotowaniem zajęła się agencja Isobar, należąca do grupy Dentsu Aegis Network Polska, zaś za media plany i zakup mediów odpowiadał dom mediowy OMD. Głównymi kanałami komunikacji była telewizja, BTL, kampania digitalowa oraz spoty radiowe.

************

Provident Polska SA jest częścią grupy finansowej International Personal Finance (IPF) notowanej
na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a także – w ramach notowań równoległych – na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. IPF działa w 11 krajach na całym świecie. W Polsce Provident działa od 1997 roku i jest największą firmą na rynku pozabankowych pożyczek gotówkowych. Prezesem zarządu jest Agnieszka Kłos-Siddiqui.

Provident Polska jest firmą multikanałową i multiproduktową - dociera do wszystkich grup klientów
i oferuje szereg produktów: pożyczkę konsumencką dostępną w wariantach online, z obsługą domową
lub samodzielną spłatą, a także pożyczkę dla firm.

Jednym z filarów strategii biznesowej Providenta jest odpowiedzialne pożyczanie. W 2018 roku Provident zaprezentował trzeci raport społeczny, w którym podsumowane zostały działania firmy w latach 2016-2017. Provident jest jedyną firmą pożyczkową, która przygotowuje raport CSR. Za lata 2014, 2015 oraz 2017 i 2018 otrzymał tytuł „Etyczna Firma” przyznawany przez redakcję dziennika „Puls Biznesu”. W 2015 roku, będąc jednym z największych reklamodawców sektora finansowego, Provident został sygnatariuszem Rady Reklamy. Firma ośmiokrotnie została wyróżniona certyfikatem Top Employer (w latach 2013-2020).

Pliki do pobrania

Kontakt dla mediów

Zdjęcie Karolina Łuczak

Karolina Łuczak

Dyrektorka Biura Prasowego i Komunikacji Wewnętrznej, Rzeczniczka Prasowa