Komunikaty prasowe
Provident Polska już czwarty raz z rzędu został najsilniejszą marką wśród firm pożyczkowych wg rankingu Top Marka. Od momentu uwzględnienia branży pożyczkowej w zestawieniu przygotowywanym przez magazyn “Press” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, Provident utrzymuje się na pozycji lidera.
To już 14. edycja największego w Polsce badania jakościowego obecności marek w mediach i czwarta oceniająca medialną obecność firm z branży pożyczkowej. Provident, niekwestionowany lider tej kategorii, wyróżnia się zarówno pod względem liczby publikacji, dotarcia do odbiorców jak i siły marki.
- Czwarta Top Marka z rzędu, to potwierdzenie, że pozycja Provident Polska jest niezwykle silna i stabilna. To efekt dobrze zaplanowanych działań komunikacyjnych, ale także konsekwencji. Nasze najbardziej rozpoznawalne projekty jak Barometr Providenta realizujemy od lat. Wprowadzając nowe pomysły, dbamy, aby były spójne z naszą marką – podkreśla Karolina Łuczak, Rzeczniczka Provident Polska. – Wyróżnienie Top Marką jest dla nas bardzo istotne, bo jest wynikiem wnikliwej analizy medialnej marek na polskim rynku. Fakt, że pozostajemy liderem naszej branży w tym zestawieniu jest dla nas powodem do dumy – dodaje Karolina Łuczak.
Po raz kolejny o sile marki Providenta zadecydowała jego aktywność w kilku obszarach. Firma od lat aktywnie działa na rzecz edukacji finansowej oraz promowania odpowiedzialnego pożyczania, natomiast cykliczne badania z serii Barometr Providenta są rzetelnym źródłem porównywalnych danych na temat postaw i wydatków gospodarstw domowych. W badanym okresie szczególnym zainteresowaniem cieszyły się wyniki Barometru przygotowanego wspólnie z Fundacją Rozwoju Finansowego, poświęconego oszustwom finansowym. Ważnym tematem, w który zaangażował się Provident był także dobrostan pracowników. W ramach kampanii Pracodawców RP „Zrozum. Poczuj. Działaj", Provident dzielił się swoimi dobrymi praktykami dotyczącymi zdrowia psychicznego.
Jednocześnie Provident Polska chętnie podąża za trendami – w związku ze współpracą ze start-upem społecznym Dotlenieni.org oraz wspólną akcją sadzenia drzew na Warmii przygotowano specjalną edycję Barometru nt. ulubionych drzew Polaków, firma komunikowała także swój program less waste dla pracowników.
Top Marka jest wspólnym projektem pomysłodawcy badania – magazynu „Press” oraz autora metodologii – PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Realizowany jest od 2007 roku. Pierwsze edycje zawierały analizę publikacji prasowych. W 2013 roku badanie poszerzono o materiały z internetu, a 2 lata później o wzmianki z serwisów społecznościowych. Wartością decydującą o miejscu w rankingu jest siła marki zależna od liczby publikacji, wskaźnika dotarcia informacji i indeksu sentymentu – współczynnika odzwierciedlającego udział publikacji pozytywnych, neutralnych i negatywnych w całości przekazu o marce.