Komunikaty prasowe
Provident Polska został nagrodzony w konkursie PR Wings za najlepszy projekt Public Relations w Polsce – Barometr Providenta – w kategorii PR Korporacyjny. To cykliczne badanie, którego wyniki pozwalają na lepsze zrozumienie zachowań i decyzji finansowych Polaków. Od wielu lat projekt skutecznie wzmacnia wizerunek i reputację firmy Provident, zarówno wśród konsumentów, jak i liderów opinii.
W 4. edycji konkursu PR Wings organizowanego przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations, zgłoszono aż 188 kampanii PR, zrealizowanych od 1 stycznia 2023 r. do 30 czerwca 2024 r. Spośród nich wyłoniono 46 najlepszych projektów w Polsce, które wyróżniają się kreatywnością, innowacyjnością i efektywnością. Nagrody przyznano w 14 podstawowych kategoriach oraz 9 sektorowych. Projekt Barometr Providenta został uznany za najlepszy w kategorii PR korporacyjny, prześcigając kampanie Pepco oraz Velo Banku. Dodatkowo, Provident Polska został wyróżniony w swojej kategorii sektorowej, konkurując z mBankiem i Rankomat.pl. Podczas uroczystej gali nagrodę odebrała Karolina Łuczak, Dyrektorka Komunikacji i Rzeczniczka Prasowa.
Barometr Providenta to cykliczne, publikowane średnio raz w miesiącu, badanie przeprowadzane na około tysiącu dorosłych Polaków. Dane i wnioski wysnute na podstawie wyników, wsparte przez komentarz ekspertów Providenta, pozwalają na lepsze zrozumienie zachowań i decyzji finansowych konsumentów. Pytania zadawane respondentom dotyczą momentów w roku najbardziej znaczących dla naszych portfeli – świąt, noworocznych planów finansowych, urlopów czy wydatków na komunie i wesela.
– Projekt Barometru Providenta uznajemy za jeden z naszych największych komunikacyjnych sukcesów. Nasze Barometry są silnie związane z podstawowym obszarem naszej działalności. Jako firma pożyczkowa na co dzień „siedzimy” w finansach konsumenckich, a pełne zrozumienie finansowych zwyczajów Polaków, jest dla nas kluczowe. Badanie więc to dla nas przede wszystkim niekończące się źródło wiedzy – podkreśla Karolina Łuczak, Rzeczniczka Provident Polska i twarz Barometru Providenta. – Jednocześnie wykorzystujemy wyniki badań, aby realizować nasze cele komunikacyjne, w tym działalność edukacyjną. Przykładowo Barometr przeprowadzany z okazji listopadowego Dnia bez długów dostarcza unikatowych danych na temat podejścia Polaków do zadłużania oraz staje się podstawą materiałów edukacyjnych przygotowywanych przez firmę z okazji tego Dnia – dodaje Karolina Łuczak.
– Barometr Providenta realizujemy już od około dekady i jestem przekonana, że nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa w tym temacie. Wciąż mamy pomysły na odświeżanie i uaktualnianie naszych kwestionariuszy. Jednak zdajemy sobie sprawę, że to właśnie pewna powtarzalność jest największą siłą tego badania – zauważa Karolina Łuczak. – Dane, które dostarczamy są nie tylko reprezentatywne, ale także porównywalne w czasie. Dzięki nim mamy szansę prześledzić trendy, czy chociażby zaobserwować jak podejście do niektórych kwestii finansowych zmieniła pandemia – dodaje Łuczak.
Konkurs PR Wings promuje etyczne praktyki w obszarze komunikacji i public relations, wspierając tworzenie coraz bardziej profesjonalnego i konsekwentnie rozwijającego się rynku usług PR we wszystkich jego ośrodkach w Polsce. Konkurs ma charakter otwarty i może w nim wziąć udział każdy podmiot, który spełnia warunki regulaminowe, a zrealizowana przez niego kampania PR odbyła się w Polsce lub została zrealizowana za granicą przez podmiot polski.
Do udziału w konkursie zaproszone są podmioty z branży PR i marketingowej, firmy prywatne, instytucje publiczne. Prace zgłoszone do PR Wings oceniane są przez ekspertów w branży PR oraz komunikacji społecznej i marketingowej. W skład Jury wchodzą przedstawiciele dużych firm, agencji, instytucji publicznych i pozarządowych, organizacji biznesowych i środowiska naukowego.
Provident Polska z nagrodą PR Wings
WhatsApp Image 2024-11-14 at 13 09 10 (5)