Komunikaty prasowe

Informacje biznesowe
23 cze 2025, 13:07

Ochrona i zaufanie klienta przede wszystkim - Provident Polska wdraża zasady odpowiedzialnej dystrybucji usług ZPF

Provident Polska – jako jedna z pierwszych firm - przyjął Dobre Praktyki w zakresie Dystrybucji Usług przez Instytucje Pożyczkowe, przygotowane przez Związek Przedsiębiorstw Finansowych (ZPF) pod auspicjami Komisji Nadzoru Finansowego. To pierwszy w Polsce samoregulacyjny dokument kompleksowo określający standardy sprzedaży usług  innych niż kredyty konsumenckie z przez instytucje pożyczkowe.

Usługi na jasnych zasadach

Kodeks powstał, by chronić konsumentów i podnosić transparentność na rynku pozabankowym. Nowe zasady wyznaczają m.in. obowiązek jasnego informowania klientów o zakresie i warunkach usług zapewnienie ich całkowitej dobrowolności, a także unikanie oferowania produktów nieadekwatnych do sytuacji klienta. Provident Polska dołączył do grona sygnatariuszy oświadczenia jako jedna z pierwszych firm.

Jednym z założeń dokumentu, który podpisaliśmy, jest zapobieganie tzw. missellingowi, czyli dystrybucji usług niedostosowanych do indywidualnych potrzeb konsumentów – mówi Patrycja Rogowska-Tomaszycka, Dyrektor ds. Korporacyjnych w Provident Polska. – W praktyce oznacza to, że zobowiązujemy się do prowadzenia sprzedaży w sposób odpowiedzialny, z troską o to, by oferta odpowiadała faktycznym potrzebom odbiorcy. W tym celu monitorujemy nasze usługi całościowo: począwszy od sposobu, w jaki są one oferowane, przez dbałość o to, do kogo trafiają, aż po obsługę posprzedażową, czyli badanie satysfakcji klienta i naszej konkurencyjności. Kodeks jest potwierdzeniem praktyk, które stosowaliśmy dotychczas.

Dokument reguluje również kwestie takie jak forma przekazywania informacji przedkontraktowych, procedury reklamacyjne, kontrola jakości i badania satysfakcji klientów.

Efekt współpracy sektora prywatnego i publicznego

Kodeks został wypracowany na drodze szerokiego dialogu branżowego z udziałem przedstawicieli rynku, ekspertów prawnych, a także przy współpracy z Komisją Nadzoru Finansowego. Jak podkreśla ZPF, to pierwszy tego typu dokument samoregulacyjny w sektorze pożyczkowym, który stanowi istotny krok w stronę profesjonalizacji i zrównoważonego rozwoju rynku.

W Provident Polska od lat inwestujemy w budowanie relacji z klientami w oparciu o zaufanie i rzetelną informację. Przyjęcie Dobrych Praktyk to kolejny krok, który potwierdza, że zależy nam na transparentności działań. Wierzymy, że samoregulacja może skutecznie uzupełniać ramy prawne i realnie poprawiać standardy na rynku, co pozytywnie wpłynie zarówno na konsumentów, jak i postrzeganie samej branży – podkreśla Patrycja Rogowska-Tomaszycka.

Provident wdroży Dobre Praktyki w pełnym zakresie w ciągu trzech miesięcy od  dnia złożenia deklaracji o przyjęciu Dobrych Praktyk , a informacja o ich stosowaniu pojawi się również na stronie internetowej spółki.

Pliki do pobrania

Kontakt dla mediów

Zdjęcie Agnieszka Baran

Agnieszka Baran

Ekspert ds. PR
Zdjęcie Karolina Łuczak

Karolina Łuczak

Dyrektorka Biura Prasowego i Komunikacji Wewnętrznej, Rzeczniczka Prasowa