Komunikaty prasowe

Produkty i usługi
26 wrz 2025, 09:03

Provident Polska zmienia wygląd kart i wprowadza udogodnienia dostępności

Grafika: Provident nowe wzory kart

Provident Polska stawia na nowy wygląd kart kredytowych. Nowoczesny projekt graficzny utrzymany jest w charakterystycznych kolorach marki. Firma kładzie również nacisk na zwiększenie ich funkcjonalności, większe bezpieczeństwo i zgodność z wymogami ustawy o dostępności.

 Funkcjonalność i estetyka

 Nowością w wyglądzie kart Provident jest pionowy układ, który łączy atrakcyjny wygląd z praktycznym użytkowaniem. W ramach odświeżonej szaty graficznej, został wprowadzony także system wizualnego rozróżniania kart w zależności od kanału sprzedaży – niebieska Provi Sm@rt i zielona Provi Smart agent. Ma to na celu ułatwienie klientom jasnego powiązania produktu z odpowiednim kanałem dystrybucji – cyfrowym lub za pośrednictwem doradcy.

 

Chcemy, aby nasze produkty były nowoczesne nie tylko z wyglądu, ale przede wszystkim funkcjonalnie. Dlatego bardzo ważnym aspektem jest dla nas zapewnienie bezpieczeństwa i dostępności dla wszystkich klientów – mówi Marcin Kamiński Dyrektor Departamentu Kart Płatniczych Provident Polska.

Jedną ze zmian jest wprowadzenie tzw. blind notch, czyli specjalnego wycięcia na krótszym boku karty płatniczej, które ma ułatwić osobom niedowidzącym i niewidomym intuicyjne włożenie jej do bankomatów i terminali. Ponadto dla zwiększenia bezpieczeństwa, jak i estetyki, wszystkie dane karty zostały przeniesione na jej rewers, a miejsce na podpis zniknęło, co jest zgodne z najnowszymi trendami w branży płatniczej.

Provident stawia na rozwój kart kredytowych

Od listopada 2024 roku, dzięki otrzymaniu licencji Krajowej Instytucji Płatniczej (KIP) od Komisji Nadzoru Finansowego, Provident Polska aktywnie rozwija segment kart kredytowych, czego przykładem jest wprowadzenie nowej linii produktów. Jak podkreśla Marcin Kamiński, Provident Polska uważa ten kierunek za kluczowy dla przyszłości firmy.

  W niespełna 3 lata wydaliśmy około 240 tysięcy kart kredytowych. Obecnie odpowiadają one już za połowę bilansu Providenta, a ich udział nadal dynamicznie rośnie. W perspektywie najbliższych trzech lat przewidujemy, że ta kategoria produktów osiągnie nawet 75 proc. całego bilansu firmy – dodaje Marcin Kamiński.

Wszystkie działania Provident Polska – od nowego designu kart kredytowych po edukację klientów – mają na celu zapewnienie produktów funkcjonalnych, estetycznych i dostępnych dla każdego. Rozwój tego segmentu wpisuje się w długoterminową strategię firmy, w której nowoczesność łączy się z troską o komfort i bezpieczeństwo klientów.

Pliki do pobrania

Kontakt dla mediów

Zdjęcie Agnieszka Baran

Agnieszka Baran

Ekspert ds. PR
Zdjęcie Karolina Łuczak

Karolina Łuczak

Dyrektorka Biura Prasowego i Komunikacji Wewnętrznej, Rzeczniczka Prasowa